Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra "dagens aktiva diskussioner"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-05-22 12:41

Kan det inte vara en bra idé att ändra dagens aktiva diskussioner till visa trådar för senaste 24 timmarna. Dvdforum.nu har denna lösning vilket jag personligen tycker är bättre än 99macs nuvarande. Jag tittar ofta in på 99mac sent på kvällarna, gärna efter kl 24, och då är det svårt att snabbt få en överblick över vad som diskuterats under dagen.

Detta är vad jag tycker, vad tycker ni?

Håller helt med, har kommenterat exakt samma sak ett antal gånger tidigare, men inte fått så mycket respons på om det alls går att fixa.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-05-22 13:34

Det skulle också vara skönt om det gick att direkt från en tråd komma tillbaka till "dagens aktiva diskussioner". Som det är nu måste man backa webläsaren vilket kan vara lite bökigt om man skrivit nya inlägg m.m.

Det borde väl vara lätt att fixa?

Tyvärr tvingas jag använda vårt standardsvar: vi använder UBB ifrån tillverkaren Infopop och gör inte förändringar i CGI koden i större utsträckning.

Anledningen är att vi ska kunna uppgradera till nyare versioner i samma takt som dom lanseras. Enda förändringen i CGI koden som vi gjort är introduktionen av nyhetstjänsten.

Titta in på www.infopop.com och skapa några önskemål i deras forum så kommer säkert ändringarna i nästa version av UBB. Vi använder version 6.3.0 som är den allra senaste versionen just nu.

Skulle det göra någon skillnad om vi bytte till databasversionen av UBB?

Det är mycket möjligt, jag känner inte till alla finesser i UBB.threads men jag ska göra en testinstallation av den inom kort för att testa lite.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-23 11:57

Att lägga en länk till aktiva diskussioner överallt (dvs i toppmenyn) är inte något större ingrepp i någon fil. En template eller liknande. Lägg in länken. Klart.

Å andra sidan är ett bokmärke direkt till "dagens aktiva" en smidig lösning på användarnivå för den biten.

Om man bara kunde lite mera om UBB så skulle man ju kunna undersöka om det går att skriva en query string så att man tar ut de senast aktiva under 24 timmar. Men det är väl troligt att det inte är så enkelt.

1
Bevaka tråden