Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis uppgradering till Leopard?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man köper en Imac i dag, får man då uppgradera OS X till Leopard när det släpps? Kostnadsfritt dvs.

Någon som vet?

Ingen vet.

Apple har inte uttalat sig om det, men om det blir på samma sätt som tidigare så är det inget man kan räkna med. Enskilda återförsäljare kan däremot ha en egen kampanj där de erbjuder fri uppgradering.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-09-29 12:59

Var inne på DS Store idag. Tänkte köpa min första mac, en macBook. Tjejen där bakom disken rekommenderade mig att vänta tills dom har fått ett officiellt releasedatum på Leopard. Bara dom vet det kan jag köpa mig min efterlängtade macBook och sen få köpa till Leopard för ca 200:-. Fast frågan är ifall man inte ska vänta tills man kan få Leopard i handen, så man kan använda det direkt..

Någon som kan uppskatta ett pris för uppgraderingen normalt pris?

När jag köpte min gamla Powermac G4 667mhz, släpptes ett nytt OS bara ngn månad senare och då fick jag en free upgrade från apple store.

Ursprungligen av funkybruno:

Någon som kan uppskatta ett pris för uppgraderingen normalt pris?

När jag köpte min gamla Powermac G4 667mhz, släpptes ett nytt OS bara ngn månad senare och då fick jag en free upgrade från apple store.

OM man är berättigad till en uppgradering (ingen vet vilka regler som kommer att gälla den här gången), så brukar det väl ligga runt 200 kr.
Annars kostar OS X ca 1200 kr.

De här frågorna om uppgradering eller inte, och gratis eller inte, har varit uppe i flera trådar den senaste tiden. Sök lite, och läs där, så får du nog svar på dina frågor.

Jag har just handlat en ny iMac, jag fick inget erbjudande så jag misstänker att dom inte har nått

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-09-29 22:49
Ursprungligen av acidflash:

Jag har just handlat en ny iMac, jag fick inget erbjudande så jag misstänker att dom inte har nått

Om det blir ett erbjudande så blir det först när releasedatumet är spikat.

1
Bevaka tråden