Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken torrentklient är bäst?

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-08-28 23:08

Jag vet att det finns massor av torrent client till mac, men vilken är igentligen BÄST och varför?

jag har testat
Azureus
Transmission
Tomato

Men har inte riktigt fassnat för någon av dom, så nu e jag på jakt efter någon ny igen.

Vilken rekomenderar ni?

Jag föredrar Transmission. Azureus är för trögjobbat även om det har många bra funktioner. Transmission tycker jag är snabb och har de få funktioner jag använder. Ett tag använde jag den officiella Bittorrent-klienten vid sidan om Transmission, när flera trackers blockerade Transmission.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-28 23:50

XTorrent är riktigt bra tycker jag.

Transmission funkar kalas för mig, har ingen anledning att byta.

  • Medlem
  • 2007-08-29 15:38

fick ner Xtorrent, men då "sa" den "köp PRO annan kan du bara ladda ner i 10kb/s"

?

Var laddar jag ner någon vanlig verision eller fixar detta problem?

Ursprungligen av Fikee:

Var laddar jag ner någon vanlig verision eller fixar detta problem?

Någon annanstans, diskussioner ang. hur man piratkopierar är inte tillåtet här.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2007-08-29 16:41
Ursprungligen av Fikee:

fick ner Xtorrent, men då "sa" den "köp PRO annan kan du bara ladda ner i 10kb/s"

?

Var laddar jag ner någon vanlig verision eller fixar detta problem?

Jag använder enbart xTorrent. Det är riktigt kraftfullt med sökmotorn inbyggd i själva programmet.

De har nu även släppt version 1.1 som beta. Och då fungerar det att välja individuella filer för nedladdning (man behöver alltså inte ladda hem alla filer som torrenten länkar till) och även att sätta prioritet på viktigare filer.

Eftersom att det är ett så himla trevligt och underbart designat program så köpte jag det. Och det är väl det enklaste sättet att bli av med spärren du beskriver.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-08-29 16:42

Transmission fungerar förträffligt

Håller med om att Transmission funkar utmärkt, har nyligen kommit en ny version av den. Googla på namnet för att komma till deras hemsida

Jag har ganska nyligen gått över till Transmission, efter att tidigare ha använt huvudsakligen den officiella Bittorrent-klienten, och ibland Azureuz.

Det enda jag saknar från officiella klienten är att kunna se direkt i huvudfönstret hur mycket jag har laddat upp, innan jag har blivit seeder. Men man kan ju få fram uppgifterna genom att visa Inspector-fönstret, så det är inget stort problem.

Transmission här med, nu när de flesta sidor tagit bort spärren för det så är det inget snack om saken vad som är bäst. har inte testat xTorrent som säkert också är bra men jag har inget behov av att lägga ut pengar på något som redan finns gratis hos transmission

Går det att välja vilka filer som ska laddas ned? Jag har försökte plocka bort onönskade filer i inspectorfönstret men de verkar inte riktigt vilja försvinna.

Och om det inte går så vill jag veta hur alla kan rekomendera det programmet :S och undrar om det finns något annat gratisprogram som klarar av den biten?

I Transmisson kan du välja vilka filer som ska ner ja - funkar bra här...

Börjar bli tjatigt, men jag använder också Transmission.
Gillade Xtorrent skarpt mycket men jag tankar inte så mycket, så jag övervägde att inte betala och använda programmet.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-29 13:35

Min peng: Körde BitTorrent-klienten (python) och efter ett tag insåg man också att den var just - python... Efter det körde jag en halvklart C++-klient vid namn ctorrent. Den var bra mycket rappare och drog mindre resurser. Men lite Mac OS X-skadad är man nog, så avsaknaden av GUI (och multipla torrents) gjorde att jag lämnade den. Visst - det gick att köra screen(1), men in the long run så blev det aldrig ett alternativ.

Efter en kort visit hos Azeruz (ja, medvetet felstavat) som är skrivet i Java (funktioner kan aldrig uppväga kass prestanda) så gjorde jag korta gästspel hos några andra (kommer ni ihåg klient där man i realtid såg alla paket strömma fram och tillbaka i GUI:t?) för att slutligen hamna hos Transmission.

  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2007-09-29 13:46

Jag har spenderat morgonen med att gå igenom torrentklienter. Visst ser Xtorennt fagert ut, men det är inte så viktigt för mig att jag vill betala för det.
Så ja - jag hamnade också på transmission efter att ha ratat trög Azereus och tomatoe.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-29 14:03

utorrent är det enda som duger

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-29 15:28

Jag har Transmission nu och ska installera http://tf-b4rt.berlios.de/ för att styra den över webben.
Kör det på en server.

Transmission använder jag, funkar kalas för mig, och mina behov iaf.

Jag använder Azureus för att jag tycker att det är bra att
* kunna uppdatera trackern
* Forced download
* i downloadens gång prioritera om nedladdningen av diverse filer.

Jag ser mig ofta om efter något bättre, men tyvärr hittar jag inte någon klient med dessa möjligheter i OS X.
Jag tycker att µTorrent verkar ligga högst i klass, men skiten finns inte till OS X ju.

Tomatoe och BitTorrent och alla de klienter som jobbar som de gör anser jag är helt värdelösa, man kan inte göra en inställning i själva torrent-filen... Helt och hållet värdelöst.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-09-30 10:22

xtorrent och transmission är de två bättre som jag testat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-30 22:36

rtorrent <3

uTorrent (felstavat, men hur glr man mikro-teknet på en mac? :S ) är en riktigt najs klient, men finns än så länge bara till Windows.. Dock är en mac-version på väg

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-10-01 00:08

Och den utvecklingen har stannat av. Läs vidare på siten.

Transmission är en klar favorit. Enkel och resursnål och numera kan man även prioritera filer och välja bort filer. Och naturligtivs kan man uppdatera trackern. Och allt är gratis.

Azureus är en resurstjuv och vid tunga filer som ska hem, så tar den all power. Tomato är ett skämt. XTorrent sisådär. Kvar står Transmission, när alla andra fallit för vinden.

Jag testar Transmission ljust nu. De jag undrar över är hur man väljer vart filerna ska hamna? nu kmr det på skrivbordet vilket jag inte vill. O om man flyttar de efteråt kan man ju inte seeda.. :S

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-10-05 19:25
Ursprungligen av Viktor.L:

Jag testar Transmission ljust nu. De jag undrar över är hur man väljer vart filerna ska hamna? nu kmr det på skrivbordet vilket jag inte vill. O om man flyttar de efteråt kan man ju inte seeda.. :S

Preferences/Transfers så kan du välja där om du vill bli frågad först vart de ska hamna och/eller vart de ska hamna

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2007-10-05 13:16

Bits on Wheels använder jag. Snyggt, litet och koolt.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-05 13:46

Jag tycker azureus är kanonbra. Visst, det har ett segt GUI och är inte den snyggaste klienten, men efter att ha testat både tomatotorrent, bittorrent, xtorrent och transmission samt betalat och donerat till allihop, så måste jag säga att jag återgår till azureus.
Jag tycker inte att det drar alltför mycket resurser heller. Efter 34 dagars konstant nedladdning och seedning ligger azureus på 17 % i processoranvändning (200% tillgängliga totalt) och 128 MB i minnesanvändning. Detta medan jag seedar i 800 kB/s.
Detta är ungeför lika mycket som Firefox drar vid normal användning för mig. (Bara som jämförelse, jag använder inte Firefox. )

Bevaka tråden