Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad hände med AmigaOne tråden?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det fanns ju en tråd här angående AmigaOne, men nu är den försvunnen. Jag sökte efter den och hittade den, men när jag klickar på den står det bara "Can´t find requested topic" eller liknande.

Har den blivit deletad eller?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-01 11:28

Är det censur på gång? Kanske har Steve Jobs maffia kollat sidan och sett propaganda för ett annat OS än X...och det är ju livsfarligt...Jag tyckte tråden var intressant och är vill också se en förklaring till att den är borta! ASAP!

Ja, för fan. Om den blev deletad av moderatorerna blev jag uppriktigt sagt JÄVLIGT IRRITERAD.

Det var ju knappast ett kontroversiellt eller "störande" ämne. Jag tyckte tråden var intressant och det gjorde säkert flera andra.

Jag menar för helsike, man måste ju kunna diskutera andra plattformar och OS utan att det ska cencureras bort.

OM det nu är det som har hänt, men det vet jag ju inte än.

  • Oregistrerad
  • 2002-10-01 11:57

Någon skrev väl Jehova = PC eller liknande, och resten började kasta stenar i sammstämmig kör? Fast vi får nog fråga "Andersson" trådens skapare, innan vi drar dramatiska slutsatser.

[ 01 Oktober 2002, 11:57: Meddelandet ändrat av: ••• ? ••• ]

Följande är tänkbart

1. Trådens skapare har raderat den. Den som har skapat en tråd har också möjlighet att radera den.

2. Tråden har av misstag raderats av moderator eller administratör. Det ursäktar vi i sådana fall. Mycket olyckligt.

3. Tråden har raderats på grund av att den bröt mot någon av våra regler.

4. Något annat tekniskt fel har gjort att tråden försvann.

Jag ska höra med Thomas, Daniel och Martin.

[ 01 Oktober 2002, 12:40: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

Jag är då oskyldig. Då är det bara kvar Thomas, Martin och Andersson (som skapade tråden) som kan vara den skyldige.

[ 01 Oktober 2002, 12:57: Meddelandet ändrat av: Daniel Eriksson ]

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-02 01:01
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christian Åhs:
Följande är tänkbart

1. Trådens skapare har raderat den. Den som har skapat en tråd har också möjlighet att radera den.

2. Tråden har av misstag raderats av moderator eller administratör. Det ursäktar vi i sådana fall. Mycket olyckligt.

3. Tråden har raderats på grund av att den bröt mot någon av våra regler.

4. Något annat tekniskt fel har gjort att tråden försvann.

Jag ska höra med Thomas, Daniel och Martin.

Märkliga regler; jag tycker inte man skall kunna radera en hel tråd bara för att man skapat den eftersom en tråd växer och inläggen som kommer efter det första kan vara nog så intressanta. Dessutom får man ju faktiskt stå för sin tråd. Jag finner det också märkligt att moderatorerna kan radera en hel tråd bara för att ett inlägg råkar "gå över gränsen". Radera inlägget istället (ASAP!). Nu väntar vi bara på svar - vad hände egentligen med tråden?

Det var jag som tog bort den, för jag tyckte den växte i fel riktning. Jag beklagar om en del misstycker.

Jag tänkte just skriva att jag inte har rört någon Amigatråd - inte ens läst den.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PJW:
Märkliga regler; jag tycker inte man skall kunna radera en hel tråd bara för att man skapat den eftersom en tråd växer och inläggen som kommer efter det första kan vara nog så intressanta. Dessutom får man ju faktiskt stå för sin tråd. Jag finner det också märkligt att moderatorerna kan radera en hel tråd bara för att ett inlägg råkar "gå över gränsen". Radera inlägget istället (ASAP!). Nu väntar vi bara på svar - vad hände egentligen med tråden?

1. Att användare kan radera trådar de har skapat är en funktion i UBB. Om den går att stänga av vet jag inte, men det vet Martin. Om den är bra eller dålig kan diskuteras.

2. Självklart kan moderatorerna radera enskilda inlägg och hela trådar. Vi administrerar ju forumet. Vi raderar inte trådar för att ett enstaka inlägg är ett övertramp.

3. Vi vet inte vad som har hänt med tråden. Varken jag, Thomas, Daniel, Martin eller Jon kan drar sig till minnes att vi har raderat tråden.

Vi kan alltid försöka dyka djupare; när "såg" ni tråden senast?

//Christian

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PJW:
[Märkliga regler; jag tycker inte man skall kunna radera en hel tråd bara för att man skapat den eftersom en tråd växer och inläggen som kommer efter det första kan vara nog så intressanta. Dessutom får man ju faktiskt stå för sin tråd. Jag finner det också märkligt att moderatorerna kan radera en hel tråd bara för att ett inlägg råkar "gå över gränsen". Radera inlägget istället (ASAP!). Nu väntar vi bara på svar - vad hände egentligen med tråden?

Att en moderator kan ta bort ett inlägg eller en diskussion är inte så konstigt. Om du visste hur många diskussioner som "6 årig pojke våldtagen av idrottslärare" som hamnat här...dom hör ju inte hemma på det här forumet.

Frågan om en medlem ska kunna ändra sina inlägg har egentligen aldrig diskuterats men jag tycker att vi fundera på det. Jag har följande inställningsmöjligheter i UBB:

 -Yes, allow users to edit and delete their own posts.
  
- Yes, allow users to edit but NOT DELETE own posts.
  
- No, do not allow users to edit or delete their own posts.

Det tar mig exakt 3.6 sekunder att inställningen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-02 08:50
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Frågan om en medlem ska kunna ändra sina inlägg har egentligen aldrig diskuterats men jag tycker att vi fundera på det. Jag har följande inställningsmöjligheter i UBB:

-Yes, allow users to edit and delete their own posts.

- Yes, allow users to edit but NOT DELETE own posts.

- No, do not allow users to edit or delete their own posts.

Frihet under ansvar. Jag ser ingen som missbrukat sin möjlighet att ta bort ett inlägg (eller hel tråd) så varför ens fundera på att ta bort möjligheten?
Låt det vara tills det blir upprepade problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-02 08:53

Det är bra som det är tycker jag. Stäng inte av möjligheten att radera egna poster i alla fall - det förstörde Macworld US Forum... Folk blajar en hel del där. Låt det vara, det funkar ju bra nu.

Däremot kanske vi ska ändra maximalt antal tecken i "ort" fältet? Mondo - du är en förebild för många medlemmar, softa lite med "Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwyll-llantysiliogogogoch" i ditt "stats" fält...

Jag tog ned tråden eftersom det blev litet väl mycket "bashing" i stil med vissa Mac vs. PC-trådar. Det kändes inte som man kom nån vart.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2002-10-02 16:30

Martin,
Varför kan inte jag ta bort mina trådar. Jag har ett par annonser under "Säljes" som inte längre är aktuella då jag sålt prylarna.
Klickar på "Delete Topic" och får till svar:
"Endast administratörer och moderatorer har tillåtelse att göra detta."

Gör jag fel?

Undrar Hasse

[ 02 Oktober 2002, 16:30: Meddelandet ändrat av: Hasse A ]

1
Bevaka tråden