Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program till barn för att lära sig läsa och räkna.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-28 17:13

Min son på fyra år älskar att sitta vid datorn och spela enklare spel. När han ända sitter där så tänkte jag att han faktiskt kunde passa på att lära sig något.
Är det någon av er som kan rekommendera något spel eller en hemsida för att lära sig läsa eller räkna?

EDIT: Försökte söka efter tidigare inlägg, men det hände ingenting när jag tryckte på sök-knappen.

Lära sig och lära sig, men Anki och Pytte - Kapsyljakten är jättekul! Du kommer snart att märka hur telningen svänger sig med Anki-uttryck...

Lek och Lär-serien (Lekis, Förskolan och allt vad det är) tycker jag känns tråkiga och störiga/högljudda. Inte heller så populärt hos dottern (6).

Krakel Spektakels ABC tilltalar vuxna och barn som nog är lite äldre än 4 år (man behöver ha grundläggande kunskap om bokstäver).

Nalle Puh "Skolstart" har väl en del saker som funkar även för mindre barn.

Gillar inte Matematikmaskinen och Woody nåt speciellt.

Ursprungligen av J.G.:

Min son på fyra år älskar att sitta vid datorn och spela enklare spel. När han ända sitter där så tänkte jag att han faktiskt kunde passa på att lära sig något.
Är det någon av er som kan rekommendera något spel eller en hemsida för att lära sig läsa eller räkna?

EDIT: Försökte söka efter tidigare inlägg, men det hände ingenting när jag tryckte på sök-knappen.

Hej

vet inte om det fines för mac men denna alfabatetspelt fungerar dom har tidligen online spel

http://www.magnusogmyggen.dk/mmsite/shop_languageproduct_show.aspx?languageproductid=123

http://www.magnusogmyggen.dk/mmsite/shop_frontpage.aspx?languageid=3

mvh hanibal

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-02 00:45

Perfekt! Får kolla upp de olika alternativen. Tack för hjälpen killar.

1
Bevaka tråden