Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Usch, jag är less på den här fula beige bakgrundsfärgen!

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-09 19:12

Byt till något bättre!

Jag är nöjd med den unika bruna färgen 99mac har. Mitt motto vad gäller form och utseende är att det är viktigare att vara distinkt och lätt att känna igen än att vara vacker att se på. Jag tycker 99mac är en bra kombination av båda.

Jag har dock inte befogenhet att bestämma sådant här så min åsikt är inte viktig.

Tycker färgen är bra.
Sedan så verkar det ju faktiskt vara lite onödigt att byta ut något som fungerar. Mer medlemmar kommer ju faktiskt hela tiden.

Behåll dagens färg.

neej... det funkade inte med 99mac. Goldmember från senaste Austin Powers kan annars "förgylla" vilken sajt som helst.

http://www.austinpowers.com/cgi-bin/drevil/goldolizer.cgi

Det känns helt rätt med den bakgrundsfärg som 99mac har idag. Nån som minns MacPower? Den siten hade nån gråblaskig färg, om jag inte minns fel. Men den var vilsam, och tog ingen uppmärksamhet från innehållet, precis som det ska vara.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-08-09 23:33

Har jobbat mycket med vilka färger som funkar bäst när man vill att användarna fokuserar på innehållet. I datorernas barndom hade man ibland bara 16 färger att tillgå, och gissa, minst 6 var olika gråa nyanser därför att det funkar bäst.

Tyvärr har inte Gula Sidornas karttjänster fattat det än men det kommer väl...

Grått är bäst, så är det bara.

Tycker nuvarande designen är väldigt praktisk, användarvänlig och lättläst. Fast jag håller med om att färgen inte är trevlig. Personligen skulle jag vilja ha annat färgtema och lite snyggare knappar. Annars tycker jag layouten är mkt bra.

Ciryon

Jag tycker att färgerna är en del av 99mac.com´s karaktär och jag tycker inte att de ska bort...

Tycker också att färgen på något sätt är unik. Man känner sig hemma i 99mac.com´s färgtema.

Japp, den bruna färgen är en del av 99macs själ faktiskt. Vilsamt och behagligt. Behåll!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Sebastian:
Tycker också att färgen på något sätt är unik. Man känner sig hemma i 99mac.com´s färgtema.

Ja att surfa in på 99mac är som att komma hem... en perfekt beskrivning!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-08-10 13:07

Man skulle kunna tro att det är ett PC-forum...Beige färg skapar ju lätt det intrycket! Jag gillar inte färgen (ser ut som skit!), men står ut med den om de konservativa ovan där inte vill ändra sig. Innehållet är desto bättre!

Sluta nu klanka ner på "#ACA269" och låt färgen vara

Och alla ni som snackar om grått, läser ni inga inlägg i forumet? Där har ni ju grå bakgrund så det räcker

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-11 01:55

Vad är det för fel på vitt? Beige är nog den sista färg jag skulle välja för ett forum. Macworlds forum är också vitt, grått och blått, liksom MacFixIts forum.

Apple slutade tillverka beigefärgade datorer 1998. Borde inte 99mac också bryta sig loss från den smutsbruna tristessen också?

[ 11 Augusti 2002, 02:07: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Det är vitt där man ska skriva och läsa, det är det som är viktigt. En bakgrundsfärg som är vilsam och skiljer sig från det vita behövs.

Och Apple har aldrig tillverkat datorer i samma färg som 99mac har, den är inte alls likt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-11 07:18

Tycker ni inte det här börjat bli rätt uttjatat?

Känns som alla som trivs med färgerna inte orkar göra inlägg om det längre.. finns det inte runt 5-10 trådar om färgvalen här redan?
I kommande versioner så har Martin sagt att themes kanske finnas att välja mellan...
Jag och många andra tycker att fägerna är utmärkta!!
Är glad att 99mac gänget står på sig och inte ändrar.
Tycker det här forumet känns mycket gladare och personligare än andra vita forum ...

Jaja, nog om detta
Mvh

Varför finns det så många inlägg om färgerna?

För att en färg är något som ALLA kan tycka något om.

Om man byter färg till något annat, kommer inläggen om färgvalet att sluta då?

Skulle väl inte tro det...

/Ola

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:Och Apple har aldrig tillverkat datorer i samma färg som 99mac har, den är inte alls likt.

Inte? Vad säger ni nu då!

Eller kan detta vara fake?

[ 11 Augusti 2002, 12:47: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-08-11 13:42
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Petter Mårtensson:

Eller kan detta vara fake?[/QB]

Ojoj, ser äkta ut! Måste posta den bilden på Apple Insider!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Petter Mårtensson:
Inte? Vad säger ni nu då!

He he he he, ok jag är överbevisad!

  • Medlem
  • 2002-08-13 12:55

Brunt rular.

Moccabeige och bajsbrunt äger!

1
Bevaka tråden