Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bugg i spotlight

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-08-31 07:35

Jag TROR jag har hittat en bug i spotlight. När man trycker på knappen längst upp till höger kommer inte input-fältet fram, samma sak med apple+space. Dock funkar sökfönstret (d.v.s. när du tar fram ett helt sökfönster med alt-apple-space).

Nån annan som har råkat ut för detta?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-08-31 09:04

Efter en omstart av burken så verkade det har löst sig, kanske var en service som behövde startas om

Jag har värre problem med Spotlight. Den verkar inte söka filer med vissa ändelser. Jag misstänker att den bara söker en förutbestämd mängd, som man inte kan ändra. Det är ju helt vansinnigt! Klart jag måste kunna säga åt den att söka på en viss filtyp! Följden blir att mitt vanligaste sökbehov måste göras med andra, mer kapabla program. Faktum är att jag tycker Spotlight är så kasst att jag vill slänga ut det helt.

- Det söker inte i de filer jag vill.
- Listan jag får tillåter mig inte att öppna mappen filen ligger i, annat än med en klumpig kontextmeny. Set ut som MS!
- Om jag får upp precis filen jag ville ha, som heter exakt som sökordet, och klickar på det, så säger det konsekvent VOFF och så kommer hundra MINDRE relevanta filer och mitt perfekta val, som jag redan klickat på, är varken valt eller synligt.

Jag kunde acceptera det klantiga gränssnittet om det inte var för dess vägan att söka de filer jag faktiskt behöver. I inställningarna finns ju så gott som inget.

Ursprungligen av High|ander:

Jag TROR jag har hittat en bug i spotlight. När man trycker på knappen längst upp till höger kommer inte input-fältet fram, samma sak med apple+space. Dock funkar sökfönstret (d.v.s. när du tar fram ett helt sökfönster med alt-apple-space).

Nån annan som har råkat ut för detta?

Ja, det händer mig också titt som tätt. Brukar fungera igen om jag loggar ut - sedan in igen. Märkligt hur som helst..

EDIT: Spotlight har sina brister. Buggen som du beskriver har jag upplevt sen 10.4.6.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-10-01 10:26

jag har slutat använda spotlight och använder quicksilver ist

1
Bevaka tråden