Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

lägga in bild/avatar?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har försökt lägga in bild, och det står att man kan lägga in avatar...men hur lägger man in en vanlig .jpg? så ni kan se hur ful jag é

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-01 11:41

Under min profil -> visa/uppdatera profil -> välj en ny medlemsbild/avatar.
Skriv in en URL till din bild där.

jaha - måste jag ha en adress till bilden - jag kan inte bara lägga in den copy/paste!? jubbit!

Se till att bilden är ett .gif format. De funkar bäst att länka till, har jag märkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-01 12:48

JPEG och PNG funkar också bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-01 12:52
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Se till att bilden är ett .gif format. De funkar bäst att länka till, har jag märkt.

Har använt JPG utan några som helst trubbel bra länge nu. Vet inte om du har haft problem med JPG och varför du isåfall haft det, låter skumt.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: el gringo:
jaha - måste jag ha en adress till bilden - jag kan inte bara lägga in den copy/paste!? jubbit!

Nej, du måste ha bilden på en server någonstans i världen och skriva länkadressen i inställningarna för avtar.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-10-01 14:23

Jag har just "kommit ut" och visar nu mitt tryne under mitt namn medelst en jpeg bild. Och såvitt jag ser fungerar det fint? Bortsett från att jag skrämmer små djur och barn...

/arvid

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: arvid.:
Jag har just "kommit ut" och visar nu mitt tryne under mitt namn medelst en jpeg bild. Och såvitt jag ser fungerar det fint? Bortsett från att jag skrämmer små djur och barn...

/arvid

Iiiiinte då! Fint tryne

Förövrigt rekomenderas jpeg format. Dock hade jag lite problem med min sista Avatar då den var .jpg MEN...det skall funka det åxå. Har inte kollat in exakt varför det inte funkade för mig.
Vatten under bron, så att säga.
För mig var .gif bättre men det var bara den här ggn. Kanske berodde det på mig. Alldeles säkert så.

Sorry för lite disinformation där

G-bit

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2002-10-01 18:16

Ska bilden någon max storlek / proportion...?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: bodo:
Ska bilden någon max storlek / proportion...?

64 x 64 pixlar.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-10-02 17:23
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B.:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: bodo:
Ska bilden någon max storlek / proportion...?

64 x 64 pixlar.

Tycker iofs det verkar funger lite med vilken storlek som helst... Det skalas ju ändå om av browsern. Men 64x64 är väl helta klart bäst... Större gör ju att alla stackars människor tvingas ladda hem en massa överflödig data och mindre gör ju att man inte får så fin bild som möjligt. (även om "fin-heten" kanske beror på motivet

)

/arvid

[ 02 Oktober 2002, 17:26: Meddelandet ändrat av: arvid. ]

Jag tycker jag blev suddig när jag ändrade mig från 32 pixlar till 64.
Iof är detta en ikon men i andra sammanhang då jag använder ikonen ser den ut som den skall. Dvs, inte suddig eller "upp-pixlad".

G-bit

1
Bevaka tråden