Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hög Cpu belastning (PPC) samma problem på intel macar ?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-28 02:41

Har tyvärr märkt att cpu mätaren slår i taket när jag kör LP8 kör på en (PPC 2.3) har ni samma problem ni som kör intel.
Öppnade en låt med 23 spår och det gick upp på rött nästan med det samma för att inte tala om vad som hände vid bouncen.

Någon som testat både på ppc och intel ?

Jag har spelat upp ganska maxade låtar gjorda i 7:an som inte drog mer i 8:an, eventuellt tyckte jag mig ana att det lät något bättre av någon anledning i 8:an....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-28 14:28

Har också hört att 8:an ska låta bättre.
Konstigt nog så har jag också hört att audiodelen inte ska ha förändrats.
Men som sagt kan inte bekräfta nåt av det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-28 14:33

Kan instämma i att det låter bättre i 8an men att 23 intrument track ska få cpu mätaren att gå på rött käns lite oroväckande men det kanske är dax att skaffa sig en intel mac sitter som sagt med en ppc 2,3 dual.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-26 02:18

Jag kör med både LP7, LP8 och PTHD, tycker inte det är ett enda dugg förbättring av ljudkvalitén i 8:an, tyvärr. Har oxå huvudbry över hur snabbt CPU-mätarna peakar i 8:an jämfört med 7:an.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-11-26 07:14

På en Mac Pro 4x2.8 så är det absolut inga problem. Jag körde i princip aldrig 7:an på den maskinen så jag kan inte jämföra men prestanda är inget problem på Mac Pro maskinen i alla fall.

LP8 har en ny artitektur i den inbyggda Kompressorn.
Om man använt den flitigt bör man få lite finare ljud.
//Olof

Det var CPU mätaren som slog i taket, inte VU/Peak mätaren...

Ok, vad sägs om att leka mamma-pappa-dator-support jag är mamma hehe..

- Vad för mac/hårdvara kör du på lite mer exakt?
- Har du testat muta olika tracks/bussar etc före att se om du kan ringa in problemet?
- Har du testat att systematiskt stänga av plugins? (Alt-klicka på dem i mixern..)
- Går det att arbeta ändå? dvs är det enda problemet att CPU-mätaren visuellt slår i taket, eller blir verkligen CPUn överbelastad?

Hm, det är väl fullt normalt (tom önskvärt) att CPUn går i taket när man gör en bounce? (såvida man inte gör en bounce i 'real-time'..??)

hi-5!

1
Bevaka tråden