Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leijon tar över Cap & Design - slår ihop redaktionen med MacWorld

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-09-27 23:44

Kul! Och välbehövligt för Cap, tycker den gått ner sig lite senaste tiden. eller också är det bara jag som kommit längre och längre från tidningsvärlden.

Intressant. Jag träffade dem båda på idg:s fest för ett par veckor sedan - trevliga killar hela bunten. Det blir säkert super.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-28 07:49

Hmmm. Känner mig kluven.

Jag postade just ett inlägg på CAP & Designs webbforum med mina tankar om tidningen. Är säkert bra om också andra gör det, läsarfeedback kan aldrig skada.

  • Medlem
  • 2007-09-28 12:03
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Jag postade just ett inlägg på CAP & Designs webbforum med mina tankar om tidningen. Är säkert bra om också andra gör det, läsarfeedback kan aldrig skada.

Länk för oss som inte orkar leta reda på var man skriver?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-28 09:15

Usch och fy. Detta var inte bra, även fast C&D blivit lite sämre på senare tid är Macworld verkligen kasst sedan några år tillbaka tycker jag.

Blir ingen ny prenumeration på CAP&Design då känns det som.

Tro hur det går med ProffsFoto då?

Andreas kan nog göra underverk för CAP. Tidigare var det en tidning man såg fram emot, nu känns den ...mest konstig eller något åt det hållet.

Richards inlägg hos CAP.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-28 13:01

Ni verkar vara en hel hög (presumtiva) Cap-läsare här och det är precis sådana jag vill komma i kontakt med. För att inventera: Vad som har gjorts bra de senaste åren, vad som gjorts dåligt samt viktigast - vad ni har saknat?

Jag lever efter devisen att varken en tidning eller sajt har något existensberättigande om den inte är till för läsarna. Tiden är över då den allsmäktiga avsändares budskap var det enda som gällde.

Vi använder den här tråden till att samla in feedback till framtidens Cap&Design. Gimmie the dirt! (Och tänk både tidning och webb.)

Efter ha läst Richards inlägg så är jag böjd att hålla med i stora delar.
Men en idé jag fick var att flytta webbdelarna till sitt rätta medium, webben.
Låt de som har en prenumeration få tillgång till detta material eller kör med mikro betalningar.

Fakturan kommer för idéen när ni gör så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-28 13:52

Mycket bra inlägg av Richard i Cappens forum. Själv är jag dålig på att konkretisera vad jag tycker saknas eller vad som förändrats. Men jag håller med Richard i det mesta, och är samma typ av läsare som han (läst den typ tio år, tycker den tappat i intresse, funderar på om jag ska säga upp den men å andra sidan är det min "branschtidning" så om inte annat vill jag stödja genom att ha kvar prenumerationen).

Lycka till Leijon!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-28 16:21

Leijon: Jag prenumererar inte utan läser tidningen sporadiskt, men jag håller med i allt som Richard Rönnbäck skrev i det andra forumet. Sen vore det också skönt att slippa se en överdesignad CAP&Design. (jag tycker nya MacWorld är otroligt överdesignad som tryckt medium. Ser mer ut som en printscreen av en flashsida. Var iofs typ tre nummer sedan jag tittade i den, men ändå.)

Andreas, en eloge för att du deltar på forumen och värdesätter synpunkter!

Blir det en "99a" av alltihopa på sikt? Mac / iPod / Design / Musik osv?

  • Medlem
  • 2007-09-28 17:54

Kan vi inte erbjuda Andreas 99.se/macworld och 99.se/capdesign?

Jag håller också med Richard i stort. Både i det andra forumet och i uppskattningen av att du (Andreas) möter oss här.

1
Bevaka tråden