Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hastighet på import?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför går import mycket snabbare på min G5 från 2004 än på min MacBookPro 2 Core Duo från november 2006?

Rippar du direkt från CD? Själva CD-ROM-spelaren kan spela en avgörande roll. Innan man jämför måste man kopiera över till hårddisk. Tror att www.barefeats.com använder iTunes-rippning som jämförelse i någon/några tester.

Sen är det ju så att Altivec-funktionen i G4-am _är_ väldigt kompetent på en hel del sorters beräkningar. Piskar både G5 och Intel under vissa omständigheter.

Intressant.
Ja, på G5.an är importen ungefär 12x och på MacBook Pro 6x

Allt blir inte bättre...

  • Medlem
  • 2007-09-29 00:13

Du har förstås samma kvalitetsinställningar?

Yep. 192 mbps eller vad det nu är...
Och error correction.

Rätt knäppt tycker jag att det ska bli långsammare......

Kanske att G5an har en betydligt snabbare CD-ROM-enhet? Stationära brukar ju vara snabbare än bärbara. Sen kanske error correction bör vara avstängt då behovet av den kan skiftaväldigt på en och samma skiva (och i olika cd-spelare antagligen).

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-10-01 13:26

Det har med hårddisken i macbook pron att göra.. Du har en 3,5" på 7200rpm i G5an och en 2,5" i laptopen på 5400rpm. Laptop hårddiskar är helt enkelt inte lika snabba. Vill du att det ska gå snabbare får du skaffa en extern disk med firewire 800..

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-01 14:17

nej. Det beror helt på driven.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2007-10-02 09:17

Förmågan att läsa data från audio cd skiljer väldigt mycket mellan olika CD/DVD -läsare. Det har inget med hårddisken att göra. Den är mycket snabbare än vad CD/DVD-romen är.

/N

1
Bevaka tråden