Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny firmware för iMac (late 2006)

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick en uppdatering till idag ny firmware, buggfixar för bootcamp, och i övrigt prestanda och stabilitet förbättrat...

ja kanske känns något rappare.....

men lite nervöst var det att uppdatera firmware

  • Medlem
  • 2007-09-27 23:47

min mbp hittar inget.

Det är för iMac.

iMac EFI Firmware-uppdatering, vers. 1.2, Storl. 4,3MB

Den här uppdateringen förbättrar prestanda och tillförlitlighet hos Intel Core 2 Duo-processorer och åtgärdar problem med Boot Camp på iMac-datorer.

När datorn har uppdaterats med den nya fasta programvaran kommer BootROM-versionen att vara någon av följande:
IM51.0090.B09
IM52.0090.B09
IM61.0093.B07

Du kan bekräfta versionen på den BootROM som är installerad i datorn i Systeminformation.

När du vill slutföra uppdateringen av den fasta programvaran följer du anvisningarna i uppdateringsprogrammet (/Program/Verktygsprogram/iMac EFI Firmware Update.app). Uppdateraren öppnas automatiskt när installeraren stängs.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-28 00:54

håller på att uppdatera min mb

  • Oregistrerad
  • 2007-09-28 06:02

Min iMac hittar inget. Gissar att den redan har nyaste firmware från fabrik.

  • Oregistrerad
  • 2007-09-28 06:03

Aha:

"System Requirements
Mac OS X 10.4.10 or later
iMac (Late 2006)"

Således inget för nya iMacar.

Min MB 2,1 överlevde uppdateringen! (Känns alltid lite kusligt med uppdateringar som verkligen inte får gå fel.)

Ursprungligen av monkey_man:

Min MB 2,1 överlevde uppdateringen! (Känns alltid lite kusligt med uppdateringar som verkligen inte får gå fel.)

instämmer till fullo.
Jag sitter alltid och väntar på att något ska gå åt helvete.
Jag klarade mig också...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-01 16:48
Ursprungligen av monkey_man:

Min MB 2,1 överlevde uppdateringen! (Känns alltid lite kusligt med uppdateringar som verkligen inte får gå fel.)

Så farligt är det inte. Om det går fel så kan man alltid Firmware Restoration CD.

Btw, eftersom detta inte bara gällde iMac så kan väl någon ändra topicen?

1
Bevaka tråden