Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pixelmator 1.0 släppt!

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu har version 1.0 av Pixelmator släppts efter två månaders betatestning.

"Pixelmator Team today released Pixelmator 1.0, GPU-powered image editing tool that provides everything needed to create, edit, and enhance still images."

“After two months of bug squashing we are very excited to finally release Pixelmator,” said Saulius Dailide of the Pixelmator Team. “With its use of latest Mac OS X technologies, breakthrough ease-of-use, innovation and low $59 price tag we think all Mac users will find Pixelmator very useful and fun.”

http://www.pixelmator.com

$59 kostar det. 384 kronor ungefär. Annars finns en demo för att testa innan man beslutar sig för ett köp.

spyware?

taget ur deras eula

3. Consent to Use of Data. You agree that Pixelmator Team may collect and use technical and related information, including but not limited to technical information about your computer, system and application software, and peripherals, that is gathered periodically to facilitate the provision of software updates, product support and other services to you (if any) related to the Pixelmator Software. Pixelmator Team may use this information, as long as it is in a form that does not personally identify you, to improve our products or to provide services or technologies to you.

Varför ska de rota runt på min dator och snoka i den?? vad för information kommer de att hämta från min dator? törs man ens prova ett sånt här program?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-25 23:20

Försökte ladda ner demot, men det går sjukt segt just nu (4 dagar+). Vänta tills stormen lagt sig.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-09-26 01:03

Provkörde på min Mac mini 1.42 G4 512MB (som alltid är för lite):

Pixelmator var otroligt segt och badbolligt! Åkte väck direkt.
Synd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-26 09:46
Ursprungligen av Micke F:

Provkörde på min Mac mini 1.42 G4 512MB (som alltid är för lite):

Pixelmator var otroligt segt och badbolligt! Åkte väck direkt.
Synd.

Fast vilket program är inte seg när du bara har 512MB? Uppgradera minnet innan du dömer ut programmet. Jag har testat på en dator med 1GB och då går det snabbt, med 2GB och iofs Intel flyger det fram.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-09-26 18:24
Ursprungligen av Micke F:

Provkörde på min Mac mini 1.42 G4 512MB (som alltid är för lite):

Pixelmator var otroligt segt och badbolligt! Åkte väck direkt.
Synd.

Kör den på min iMac G4 768mb RAM - startar inom 2 sek och fungerar klockrent och är snabb!
Köpte den direkt då den kom ut och måste säga att den är likvärdig med Photoshop CS3, därför valde jag att slänga ut photoshop för gott och börja använda Pixelmator.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-26 10:01

Pixelmator körs mycket på grafikkortet också, så Mini och MacBook kan få det lite svårt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-26 11:27
Ursprungligen av lobStar:

Pixelmator körs mycket på grafikkortet också, så Mini och MacBook kan få det lite svårt.

Väldigt sant, glömde helt bort detta.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-26 11:13

Hur bra är det i jämförelse med photoshop cs3?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-26 11:23

Det är lite olika sorters program, jag tror inte en tidning eller reklambyrå skulle kunna byta ut Photoshop mot detta. Men många av oss andra kan nog det. Det är i klass med Photoshop Elements ungefär. Dessutom är det ju väldigt billigt, under 400 kr.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-26 11:28

Kan Intel GMA950 överhuvudtaget köra Core Image? Eller körs det på CPUn på de maskinerna?

Ursprungligen av lobStar:

Kan Intel GMA950 överhuvudtaget köra Core Image? Eller körs det på CPUn på de maskinerna?

Ja, GMA950 har stöd för Core Image.

Jag har inte provat den skarpa versionen, men beta 2 fungerade fint på min iBook G4 som dessutom saknar stöd för Core Image. Jag var dock inte uppe i bilder på väldigt många MB de gånger jag provade så de kan jag inte uttala mig om.

Tyckte det gick segt på en macbook pro c2d med 3 gig ram oxå...

Testade bara med en högupplöst bild.. (80meg)

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-09-27 21:50

Snabbt på Macbook

Jag tycker att programmet är väldans mycket snabbare än ps cs2 på min Macbook 1,83 GHz med 2 gig RAM. Startar på ett par sekunder.
Det har inte lika många finesser som PS men det är lite dumt att jämföra Pixelmator med ett program som PS som är väl etablerat och har funnits ute många år. Jag är iaf nöjd. Funderade ett tag på att skaffa Elements men tyckte att detta var ett ganska skönt program att utföra lite enklare bildbearbetning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-27 22:45

Någon som vet hur pass generösa de kommer att vara med uppgraderingar? Typ 1.1, 1.2 osv gratis och med mer än bara buggfixar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-27 23:24

Jag håller kvar vid Acorn som PS-alternativ, Pixelmator känns nästan för maccigt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-06 00:29

Pixelmator 1.1 släppt!
• Custom Core Image Units support
• Custom Quartz Composer compositions support (Leopard only)
• Graphics Tablet support
• Quick Look plug-in added (Leopard only)
• More than 18 Core Image-based filters have been added (Leopard only):
Box Blur, Gamma Adjust, Bump Distortion Linear, Comic Effect, Hexagonal Pixellate, Line Overlay, Spot Color, Spotlight, Eightfold Reflected Tile, Fourfold Reflected Tile, Fourfold Rotated Tile, Fourfold Translated Tile, Glide Reflected Tile, Perspective Tile, Sixfold Reflected Tile, Sixfold Rotated Tile, Twelvefold Reflected Tile, and Bar Swipe Transition.
• More than 60 Quartz Composer-based filters have been added (Leopard only):
Bulge, Dent, Light Tunnel, Pinch, Squeeze, Twirl, Fish Eye, Mirror, Stretch, ASCII Art, Blue Print, City Lights, Compound Eye, Concert, Crystallize, Dot Screen, False Color, Film Stock, Glow, Kaleidoscope, Line Overlay, Line Screen, Monochrome, Neon, Pixellate, Pointillize, Posterize, Tracer, Zoom Blur, Black and White, Color Pencil, Comic Book, Pop Art, Sepia, Thermal Camera, X-Ray, Defocus, Fall, Floor, Gradient, Grid, Image Hose, Moving Shapes, Travelator, Wall, Blur, Color Controls, Exposure Adjust, Flip-Flop, Gamma Adjust, Image Resizer, Motion Blur, Sharpen, Color Invert, Copy Machine, Cube, Dissolve, Mask, Mod, Mosaic Flip, Push, Swing, Zoom, and Dissolve.
• Stroke can now be applied inside, outside, and in the center of the path
• Stroke drawing improved
• Core Image memory leak fixed
• Printing improved
• JPEG files are now non-progressive when saved
• PNG support improvements
• Canvas Size bug in percentage adjustment fixed
• Eyedropper bugs fixed
• Other minor Leopard compatibility issues and bug fixes

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-21 00:36

1.1.3 släppt. Som vanligt en lång lista med buggfixar och nya funktioner.
Gillar 1 månad emellan släppen.

startade precis up pixelmator och tryckte accept update
härligt att de uppdaterar det så ofta. gg pixelmator team!

kan pixelmator läsa och skriva png-layers/frames?

nepp verkar tyvärr inte så för tillfället, när jag testade precis blir det en flat bild istället.
klarar dock photoshop layers osv galant

Ursprungligen av Ipod_Lover:

nepp verkar tyvärr inte så för tillfället, när jag testade precis blir det en flat bild istället.
klarar dock photoshop layers osv galant

Vet ni något som klara av fireworks png layer/frames, utom fireworks själv?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-11 22:44

1.2 släppt idag. Stora nyheter är Curves, rulers, polygonal lasso tool.
Hela listan:
Pixelmator 1.2 Draftsman (May 12, 2008)
• Rulers, Guides, Grid, and Snap added
• Curves Tool added
• Color Balance Tool added
• Auto Enhance Tool replaced the Auto Levels, Auto Colors, and Auto Contrast tools
• Polygonal Lasso Tool added to Lasso tool (use L shortcut to switch between polygonal and simple lasso)
• Automator actions (except Change Type of Images and Transform Images) have been rewritten from scratch
• Transform tool has been rewritten from scratch for precision and stability
• Free Transform tool now available in Edit menu (or via Command + F keyboard shortcut)
• New Help documentation has been added
• Show Transform Controls option has been added to Move tool in Tool Options palette
• Tool type has been added to Lasso tool in Tool Options palette
• Rulers preferences have been added and include default units for rulers, ability to choose guides color, grid color, grid settings
• Rulers contextual menu (right-click on ruler) includes New Guide..., Show/Hide Guides, Lock/Unlock Guides, Clear Guides, Show/Hide Grid, Snap To, and Ruler Units menu items
• Transform palette now includes width, height, angle, cancel, and OK
• Free Transform menu item added to selection tools contextual menu
• Rectangular Marquee Tool is now precise
• The transparency of palettes has been reduced
• Blur has been added behind palettes
• A bug that sometimes caused a layer to disappear in PXM has been fixed
• A bug that caused layer mask not to sync with layer after file was saved in PXM format has been fixed
• A bug that caused Undo to work incorrectly after duplicating layer has been fixed
• A crash that occurred when launching Photo Browser on some PowerPC-based Macs has been fixed
• A crash that sometimes occurred when deleting selection with Backspace key has been fixed
• A crash that sometimes occurred when inverting selection outside of canvas has been fixed
• A bug that caused application to stay active after Quit command has been fixed
• As a result of Quick Look crash issues, .mat, .yuv and .pdb file extensions were removed from the Quick Look plug-in
• PSD compatibility improved
• It is now possible to click on text near buttons in Welcome screen
• Minor Levels histogram improvements have been added
• Minor user interface improvements have been implemented
• Minor performance improvements have been made

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-11 22:48

En väldigt fin och användbar funktion med linjalerna.

Hämtar v.1.2 nu. Blir att testa imorgon

Edit: Testade lite snabbt, Polygonal lasso funkade finfint och UI'et ser mkt bättre ut med det nya suddiga bakom inställningar osv. Konstigt att de inte lagt in det på fönstret där man arbetar också bara.

Pixelmator 1.2.2 Ute nu!
Har fått lite ändringar ser jag direkt i UI'et

Citat:
For the most part, the changes in Pixelmator 1.2.2 involve the Gradient tool and bug fixes. The Gradient tool now works live, which means you see the result while dragging the mouse. Expanding the Gradient tool’s function in this way might appear to have been an easy task, but it was not - we had to convert all the gradient types from simple Cocoa to Core Image kernels for performance. Fortunately, the conversion was successful, and I believe Pixelmator now has the most fun Gradient tool to work with. Try it and let us know what you think.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-11 21:05

1.3 ute nu.
Major Performance Improvements Added...
• Overall UI responsiveness
• Opening and saving images
• Zooming in and out
• Adjustment tools used when working with large images
• Filters utilized when working with large images
• Transform tools used when working with large images
• Fullscreen mode
• Rulers
• Selection tools

New Features Added...
• Magic Eraser (a.k.a. Instant Alpha, click-and-drag tool)
• Magic Wand (now a click-and-drag tool with an anti-aliasing ability)
• Paint Bucket (now a click-and-drag tool with an anti-aliasing ability)
• New Hue and Saturation
• New Replace Color
• New Colorize
• Smart palette hide
• Action tooltips
• French and Spanish languages

Improvements Made To...
• Cursor updating
• Zoom preview in all zoom levels (smoother)
• Zoom in/out algorithms in fullscreen mode
• Pixelmator license for multiple accounts and network users
• Serial number field
• Stroke anti-aliasing
• Overall Type tool functionality
• Ability to draw text box
• Type layer name will match the layer content
• Double-click on Type layer will select the Type tool and type layer content
• Contextual menu for Type tool added
• Type tool cursors
• Ability to drag Type layer onto desktop
• Ability to edit type layer’s content without selecting content
• Text size in points understands image dpi
• Hand tool performance when working in fullscreen mode
• Ruler units changes in Preferences (immediately accepted for rulers)
• Layer and Photo Browser palettes (will now save their position after application restart)
• View menu (now active when using Transform tools)
• Layer thumbnail redrawing (now faster)
• Foreground or background color (will not change when changing color in filters or adjustments)
• Ability not to assign any profile to an image
• Levels and Curves histogram
• Moving guides
• iSight support (higher resolution capturing is now possible)
• Main window transparency
• Fill palette
• PXM compression
• PSD compatibility
• User Interface (minor)
• Help documentation
• Many, many more tiny improvements

Bugs Corrected That Caused...
• Inaccurate Curves and Color Balance previews on some MacBooks and MacBook Airs
• Blinking cursors
• Inability to drag a layer after using constrained crop
• Incorrect window focus when using modal palettes
• Beeps after Tab shortcut is pressed
• Problems with layer mask linking
• Auto Select working incorrectly when using the Cmd shortcut
• Temporary content removal when using the Move tool
• Eyedropper Tool Options palette going crazy in some situations
• Inability to move layers using keyboard shortcuts
• White transparent checkerboard appearing after making a clipping mask
• Spot color and Spot light filter problems
• A crash sometimes occurring when using New Layer from the iSight feature if iSight is unavailable
• Other tiny bug fixes

Keyboard Shortcuts Added...
• Shift + Move tool will cause a straight move
• Esc or Enter (keypad) will commit Type tool changes • Better Stroke with live preview

Medans program som Photoshop blir slöare och slöare efter varje version så blir Pixelmator bara snabbare och snabbare

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-12 18:29
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Medans program som Photoshop blir slöare och slöare efter varje version så blir Pixelmator bara snabbare och snabbare

Sant, men så var också Pixelmator 1.0 väldigt långsamt.

Ursprungligen av acke:

Sant, men så var också Pixelmator 1.0 väldigt långsamt.

Kan stämma, jag har dock inte själv märkt av att tidiga versioner av Pixelmator var särskilt långsamma. Har kört sedan 1.0 här också...

Bevaka tråden