Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Infogade bilder på 99mac

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Asså, jag medger att jag inte är haj på det där med programering, kodning och html grejjor, därför vågar jag mig på att ställa en dum fråga här. Oavsätt om jag känner mig dum som en prutt på köpet

Hur infogar ni andra bilder i era inlägg?

Inte för att jag tänker bild-bomba här utan för framtids samt nyfikenhetens skull.

Gambit

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-04 19:30
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Asså, jag medger att jag inte är haj på det där med programering, kodning och html grejjor, därför vågar jag mig på att ställa en dum fråga här. Oavsätt om jag känner mig dum som en prutt på köpet

Hur infogar ni andra bilder i era inlägg?

Inte för att jag tänker bild-bomba här utan för framtids samt nyfikenhetens skull.

Gambit

1. För att få bilden/sidan att synas DIREKT i inlägget klicka på "IMAGE". Skriv sen in adressen till där bilden ligger. Adressen till bilden skall sluta på typ. ".jpg" el. ".gif" eller helt enkelt bara adressen till sidan. Beroende på vad du vill visa. Andra gånger kan man ha bilder på någon server och skriva in adressen dit.

2. För att länka till en bild så att en bild dyker upp om man klickar på en länk - klicka "URL", skriv in adressen, sen dyker en ruta till upp skriv något passande till länken typ: "klicka här".



[ 04 Augusti 2002, 19:32: Meddelandet ändrat av: Robert F ]

Personligen brukar jag ctrl klicka på bilden jag vill ha och därefter välja: open image in new window, den adressen kopierar jag och klistrar in i image.

Hur smidigt som helst
T-son

Det är fler som undrat och förklarat tidigare:

Martins egen förklaring: Fler bilder i inläggen - så här gör du! och en annan tråd i ämnet: Om att visa bilder på 99mac.com

[ 04 Augusti 2002, 22:27: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

Okidoki, tack för hjälpen

Gambit

1
Bevaka tråden