Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic Express 1 kanals inspelning?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om några dagar (ihope) blir jag med en Macbook och letar nu efter ett lämpligt inspelningsprogram.
Logic verkar vara riktigt schysst och jag känner att Express versionen borde räcka för mina behov. Men nu har jag hört att det bara går att spela in en ljudkanal åt gången!? Det ska dock tydligen gå att använda en midikanal samtidigt som ljudkanal. Detta låter verkligen inte klokt år 2007!? Jag behöver minst 2 kanalers samtidig inspelning med en midikanal på varje.

Snälla säg att detta är fel! Känner verkligen inte för att gå tillbaka till Cubase... O:-)

12 samtidigt tror jag är taket.

Det är väl inga såna begränsningar i nya Logic Express?

Jag har aldrig hört om något nyare sequencerprogram som skulle vara så snålt. Skumt... 12 kanaler lät rimligare...

Tror någon skämtat med dig aprillo!

Nya logic express ska vara exakt samma sak som Pro versionen förutom en viss limitering i plugins så vitt jag vet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-26 13:56

Det är helt galet att man inte skulle kunna spela in mer än 2 eller 12 kanaler i express: Det här är klippt från hemsidan (http://www.apple.com/logicexpress/specs/):

Up to 255 independent mono or stereo audio channels
Up to 255 independent software instrument channels
Up to 255 auxiliary channel strips
64 busses
15 inserts, 8 sends per channel

Så det är bara att inhandla

Ursprungligen av Maxwell:

Det är helt galet att man inte skulle kunna spela in mer än 2 eller 12 kanaler i express: Det här är klippt från hemsidan (http://www.apple.com/logicexpress/specs/):

Up to 255 independent mono or stereo audio channels
Up to 255 independent software instrument channels
Up to 255 auxiliary channel strips
64 busses
15 inserts, 8 sends per channel

Så det är bara att inhandla

I nya express har jag ingen aning, i föregånde är jag dock hyffsat säker på att 12 var max.
Och som Jonas påpekar så säger det där bara hur många spår som stöds, inte hur många som kan spelas in simultant

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-26 22:45

Ahaaaaaaaa!
Nu har jag nog missförstått en smula, vet nog egentligen inte vad jag tänkte på men inte var det antal ingångar man kan spela in samtidigt i alla fall.
Visste faktiskt inte att det fanns en begränsning mer än hårdvarumässigt.
Drar mig generat ur diskussionen och inväntar med spänning nån som kan svara på riktigt.

Det där säger iofs inget om simultana kanaler vid inspelning, men jag håller med, 2 kanaler låter befängt

Jag frågade i en musikaffär idag och de hade inget svar att ge mig trots duktigt letande efter svar. Men samtliga var helt säkra (inga garantier förstås...) på att det måste gå att spela in minst 2 kanaler samtidigt med seperata midikanaler på varje.

Kanske dags och maila apple?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-09-27 17:31

Jag har fattat det som att det bara fattaas pluugar och extraprogrammen i nya express, men har ej sett det skrivet... jobbigt...

1
Bevaka tråden