Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lockets passform på macbook pro?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2007-09-21 13:30

Jag har upptäckt en sak som är rätt irriterande med Macbook Pro. När man fäller ihop datorn så är "glipan" större på vänstra sidan än på höger

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-21 13:54

Min MBP lider också av detta, dock inte lika mycket som din.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-09-21 15:58

Jag har också samma "feature" på min MBP 17" ... är egentligen inte något problem men det är ju trist när man betalt över 25' för den ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-23 12:41

Jag hadde samma problem med min första generations MBP. Kolla upp om det är skärmen eller datorn som är sned. Det är antagligen bara att leva med, om man inte känner sig manad att böja till skärmen så att den är helt rak (om det nu är den som är sned). Mitt råd är att inte tänka på detta utan att andvända och njuta av din fina dator istället. Livet är för kort för att bekymra sig över sådant.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-24 15:30

Masspruducerde lådor blir inte alltid perfekta. Har samma symptom på min.

På min var det bara en av krokarna som harkade i låset.. Men det fixade dom på 1 minut på inlife

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-09-27 16:29
Ursprungligen av foccus:

Masspruducerde lådor blir inte alltid perfekta. Har samma symptom på min.

Finns ju uppenbarligen andra tillverkade även i andra branscher som klarar det. Se på audis inredning t.ex.
Jag hade inte stört mig på det om det hade handlat om acer, men apple påstår ju att det de säljer är "premium". Man har lite högre förväntningar då...

Ursprungligen av jurassic579:

På min var det bara en av krokarna som harkade i låset.. Men det fixade dom på 1 minut på inlife

Jag har fått för mig att det har något med krokmekanismen att göra. Du vet inte vad de gjorde? Krokmekanismen är ju rätt mycket sämre än magnetlåset på den billigare macbooken.

Samma här! Inte fullt lika mycket som på din kanske, men några milimeter mer på vänster sida. Verkar vara något systematiskt produktionsfel då alla (?) har glapp på vänster sida..

Tror '2kroken" var llite böjd och han bara börde till den lite..Så den "faller ner" när man stänger locket..Kika när du stänger så kommer du se..

Ursprungligen av NiV3Rt:

Jag har fått för mig att det har något med krokmekanismen att göra. Du vet inte vad de gjorde? Krokmekanismen är ju rätt mycket sämre än magnetlåset på den billigare macbooken.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-01 10:34
Ursprungligen av jurassic579:

Tror '2kroken" var llite böjd och han bara börde till den lite..Så den "faller ner" när man stänger locket..Kika när du stänger så kommer du se..

Såg precis att när jag stänger locket är det bara den högra kroken som fälls ner. Pillade ut den andra med en penna och är jag släpper den åker den in fort som fan. Krokarna ska alltså falla ner när man stänger locket? Enkelt att pilla till själv isf? Orkar inte åka till service-centret bara för det här

Samma problem med min tidiga MBP

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-29 20:45
Ursprungligen av NiV3Rt:

Jag har upptäckt en sak som är rätt irriterande med Macbook Pro. När man fäller ihop datorn så är "glipan" större på vänstra sidan än på höger

Det var samma sak på min MBP fast på högra sidan när jag fick min. Lika mycket som på din, eller kanske till och med värre. Jag irriterade mig så mycket på det att jag till slut lämnade in den. Det tog fyra veckor att få tillbaka den, och då hade dom bytt skärm. Den är inte heller helt slimmad men bra mycket bättre än den första.

Huvudsaken är ju att datorn fungerar som den ska men man betalar ju en hel del för utseendet också när man köper en Mac. Om du inte heller kan leva med det, var beredd på att det kommer ta tid att få tillbaka datorn...

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-10-02 01:06

Hehe, så enkelt är det tyvärr inte för min del

1
Bevaka tråden