Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering av iLife 8

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Wohoo!!!!! Det verkar som Apple verklige lyssnat på kritiken på iMovie '08.

Manual Audio Fades
Make smoother sounding audio transitions by manually adjusting the fade duration

Still Frame Creation
Freeze the action for creating a dramatic ending or applying the “Ken Burns” effect on any frame of your video clip.

Bara som exempel. Resten kan ni läsa själva. Själv är jag riktigt happy just nu!!!

Ok, allt jag saknar är inte där än men nu känns det iaf som man kan jobba sig runt det. Är så happy att iMovie fick en permanent plats i dockan!

  • Medlem
  • 2007-09-26 23:55

Undrade just hur länge det skulle dröja innan minimeringsbuggen i iPhoto skulle fixas. Nu funkar det iaf.

Trevligt med iMovie-grejen. Det var ju rätt hätsk debatt om nya iMovie här på 99mac och jag lyckades både försvara och klaga på det samtidigt (typ: rätt väg, men för enkel version), nu verkar det närma sig det som det borde ha varit för att göra folk mindre upprörda. Apple behövde väl helt enkelt tiden fram tills nu.

Jag ska installera iPhoto-uppdateringen och se om "min" datum-bugg på videofilmer är kvar eller inte.

Crap. Apple har inte fixat datumbuggen för filmer på minneskort. iPhoto 7.1 har samma problem som tidigare versioner av iPhoto 7.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-27 02:10

Rykten säger 512 x 512 symboler på alla programsymboler. Har inte hitta dem ännu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-27 18:00
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-27 18:11

Har tagit bort massor med iDVD-mallar. Öppnade den nu och klickade på en av de dimmade mallarna. Då kommer den här rutan upp. Är det nytt eller funnit hela tiden? Otroligt bra i alla fall.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-09-27 19:19
Ursprungligen av acke:

Har tagit bort massor med iDVD-mallar. Öppnade den nu och klickade på en av de dimmade mallarna. Då kommer den här rutan upp. Är det nytt eller funnit hela tiden? Otroligt bra i alla fall.

Otroligt bra om det fungerat, men prova att ladda ner de gamla teman'a... går inte. Om de inte fixat det nyligen dvs.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-28 09:17
Ursprungligen av Snooze:

Otroligt bra om det fungerat, men prova att ladda ner de gamla teman'a... går inte. Om de inte fixat det nyligen dvs.

För mig funkar det på alla utom 2 se bild. Vet ej ens om de kommer med från början eller om någon rackare lagt till dem på min dator?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-27 18:14
Ursprungligen av acke:

Bara under Mac OS X 10.5. De är väldigt fina.

Härregud, en sån skulle inte ens fått plats på skärmen på min första mac. (640x400px eller nåt) Men det var kul ändå...

Ursprungligen av lobStar:

Härregud, en sån skulle inte ens fått plats på skärmen på min första mac. (640x400px eller nåt) Men det var kul ändå...

Vadå, var du inte med på den tiden det var 512 x 342 pixlar?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-09-27 04:02

Äntligen fungerade frontrow´s iphoto visning på min nya imac också

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-28 09:22

En avstickare. Känns det inte som att nya iMovie och Garageband skiljer sig från de andra symbolerna? Snyggare men skvallra mindre om vad man kan använda programmet till.

1
Bevaka tråden