Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Begränsning av länknamnens längd

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gott folk,

Vad sägs om att bygga in någon slags gräns för hur långa länknamnen får vara?

Alldeles för ofta ser jag att folk inte orkar hitta på ett vettigt namn och därmed klistrar in urlen som namn. Vilket får effekten att HELA webbsidan blir förstörd eftersom urlen inte radbryts. Det finns många rysarexempel på 99mac, här är ett som inte är HELT hemskt, men likväl visar problemet:
Exempel på för långt länknamn


Jag föreslår att man löser detta helt enkelt genom att klippa namnet. Man låter folk mata in vad som helst, men det är bara de första 30 (eller något sådant) bokstäverna som faktiskt kommer med.

[ 28 September 2002, 14:00: Meddelandet ändrat av: Fredrik Sandebert ]

Jag erkänner, jag är skylldig. I ärlighetens namn har jag inte reflekterat över problemet som du nämner. Men jag lovar att i fortsättningen se till att skriva beskrivningar på alla länkar jag postar. Jag har redan ändrat i några inlägg som jag nyligen gjort.

Det där med automatisk funktion för att kapa långa länkar är bra. Men det är nog ännu enklare om alla tänker på dettta i fortsättningen.

/M

Instämmer! Det är bara hur irriterande som helst när folk skriver in länknamn som är tre mil långa. Går liksom inte sådär överdrivet bra att få något sammanhang när textraderna blir så långa, brukar oftast sluta med att jag tröttnar och inte läser igenom tråden.

1
Bevaka tråden