Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod Classic som extern firewire-disk med MBP

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att använda en Ipod Classic (de nya 80/160 GB-modellerna) som en firewire-disk på en Macbook Pro? Det verkar bara som att de nya ipodsen levereras med USB2.0, men om man köper en egen kabel/docka, fungerar det då? Och är det isf FW400 eller 800?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-26 08:14

borde funka. jag kör min video 30gb som extern till min powerbook.
mvh

Ursprungligen av funkybruno:

Går det att använda en Ipod Classic (de nya 80/160 GB-modellerna) som en firewire-disk på en Macbook Pro? Det verkar bara som att de nya ipodsen levereras med USB2.0, men om man köper en egen kabel/docka, fungerar det då? Och är det isf FW400 eller 800?

Sedan iPod 5G (video) så stöder inte iPodsen FireWire.

Ursprungligen av funkybruno:

Går det att använda en Ipod Classic (de nya 80/160 GB-modellerna) som en firewire-disk på en Macbook Pro? Det verkar bara som att de nya ipodsen levereras med USB2.0, men om man köper en egen kabel/docka, fungerar det då? Och är det isf FW400 eller 800?

Det går att använda iPoden som disk, men man ska inte använda den allt för mycket. Små diskar slits betydligt fortare och man bör nog endast den till att ta med filer och så, inte för att t.ex. köra program.

De nya iPod modellerna (fr.o.m. iPod 5G, Nano 1G och Shuffle 1G) går inte att använda med FireWire för dataöverföring, endast USB är möjligt.

När du säger att man inte bör använda den som disk. Gäller det även för Itunes-användande.

Om jag köper 160 GB-modellen så slipper jag ju helst att ha 160 GB mp3:or på disken OCH på Poden. Då vore det ju skönt att ha Ipoden som library. Det borde väl gå, eller?

1
Bevaka tråden