Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Styra Mac Mini med ipod dock + fjärrkontroll?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-21 12:13

Halloj!

Har köpt en ipod-dock till min ppc mac mini (den utan egen ir-mottagare & fjärrkontroll). Då kommer vi till min fråga. Till att börja med, när Leopard äntligen är här, kommer Front Row att fungera på min mac mini? Och kommer jag att kunna styra det med fjärrkontrollen via ipod docken.

Det var allt jag ville veta.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-22 01:26

Du behöver IR-mottagare i din Mini för att kunna styra FrontRow. Och jag tror inte att det går att gå via iPod-docken.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-22 19:50

Oj... så Front Row kommer inte att fungera alls på min Mac Mini när leopard kommer?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-23 01:41

Jag har själv ingen IR-mottagare på min dator. Och jag vill också använda FrontRow och har sökt här på forumet och även Googlat. Hitta ingen OS X-kompatibel IR-mottagare som man kan ansluta t ex via USB.

FR går ju att använda via tangentbordet. Borde man inte kunna köpa en kontroll och sen binda den till kortkoimmandot för FR med hjälp av mjukvara?

I senaste betan är Front Row en applikation, d v s den har en egen ikon i Programmappen, så det går att starta därifrån också.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-24 21:00

Ja, FrontRow fungerar ju på de flesta datorer, men hawknew vill kunna styra FR via fjärrstyrning.

Jag förstod det, tyckte bara det var en intressant notering i sammanhanget, eftersom det talades om att starta Front Row via en tangentkombination.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-25 13:16

Du kan styra din Mini med Mira. Det stödjer Front Row samt en hel uppsjö andra program.

http://twistedmelon.com/mira/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-25 13:53
Ursprungligen av tony:

Du kan styra din Mini med Mira. Det stödjer Front Row samt en hel uppsjö andra program.

http://twistedmelon.com/mira/

Ååååh, en sådan behöver jag ju till min Mac Pro! Saknar ju också IR-mottagare. Då är ju saken klar! Supernajs!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-25 23:12

Aha! Vad trevligt! Tack för all bra input!

1
Bevaka tråden