Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro med LED + extern skärm?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej!

Dra macbook pro's skärm till lägsta ljusstyrka. Koppla in extern, och vänta tills skärmen sätts i vila tack vare inaktivitet. Rör musen eller tryck på tangentbordet. Lyser bärbaras skärm upp fort och släcks lika fort igen?

Jag har detta problemet och apple har tydligen aldrig hört om detta och de på macforum var inte säkra om det är ett fel eller inte.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-09-25 23:10

jag måste hålla med apple plus att jag inte direkt förstår vad du menar.
När jag kopplar in en extern skärm så blir båda blåa efter ett tag ( dok så kanske det kan va svårt att se när backgrunds belysningen på skärmen är avstängd ) och sen så blir det antingen duel view eller clonade bildskärmar.

sorry om det är otydligt!

Koppla in extern skärm. Dra över docken till den externa. Släck ner macbookens skärm fullt (helt svart) Sedan gå in i energispararinställningarna och ändra så skärmen släcks vid typ 1 min inaktivitet.

Vänta ut minuten tills din externa skärm slocknar. Rör musen, alltså väck den externa skärmen. Kommer din bärbaras skärm också väckas med fullt ljusstyrka för att direkt gå till släckt läge igen?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-09-26 17:33

Nej min gör inte det, den förblir mörk när den externa skärmen vaknar.

Tack! Får tjata vidare på apple då!

Jag förstår inte hur detta skulle kunna vara ett fel?

Om du bara kör på extern skärm varför inte köra med locket stängt?

Joo det är klart jag kan Men då blir ju datorn för det första varmare än den ska bli och även att detta är faktiskt ett fel. Om ingen annans gör det och min gör så är det ju ett fel. Detta kommer ju bara leda till en förkortad livstid på skärmen om den håller på så.

Men jag förstår precis vad du menar

Skulle det slita och ge märkbart förkortad livslängd på skärmen av att den tänds och släcks väldigt fort ibland? Det har jag väldigt svårt att tro. Och jag tror inte du kan dra några slutsatser av ett 1 persons dator inte gör så men din gör det. Det känns som du gör en höna av en fjäder.

Och visst har du rätt att datorn blir varmare med locket stängt men inte varmare än den ska bli. Den är ju byggd för att kunna köras med locket stängt och skulle den paja av det ja då går det på garantin.

Självklart ska du kontakta Apple om du är orolig men att få något så här diffust klassat som ett fel kommer kräva tålamod och vilja.

Du har nog rätt! Kan påpeka att jag har kollat lite på macbokar i stan också. De gör inte såhär heller.
Men jo ringer idag igen till apple och om de säger att reparation hos macforum eller trifolium är enda alternativet så lär jag avstå. Haft datorn inte mer än en vecka nu.

1
Bevaka tråden