Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Programvara för mailutskick/nyhetsbrev.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-25 22:43

Goddag!
Jag behöver lägga upp en nyhetsbrev-funktion för ett register som beräknas bestå av ca 10.000 mailadresser.

Har tidigare i mindre projekt bara loopat ut alla aldresser genom php och skickat ett mail i taget med mail(). Men jag misstänker att detta kan bli problem med så pass stora volymer?

Så vitt jag vet brukar både webbhotellet ha restriktioner på hur mycket mail som får ösas iväg per timme, och sen finns det risk för att själva scritet får härdsmälta?

Någon som har ett bra tips på ett färdigt script man kan ladda hem / köpa som ligger på en lite högre nivå?

Har tittat på hotscripts och blir yr av utbudet. Hoppas på att någon kan tipsa om ett som fungerar så slipper man testa femton stycken själv.

Är det möjligtvis så att det är bättre att köpa detta som en tjänst?

Det ska gärna vara enkelt och ganska grafiskt då personerna som kommer använda är så långt ifrån hackers man kan komma.

Tack på förhand!

Jag upptäckte nyligen http://www.ymlpr.net och har använt dem för ett första utskick, det fungerar smidigt och kostar nästan ingenting.

  • Oregistrerad
  • 2007-09-26 11:00

Hej,
PHP har ett inbyggt problem med mail() om du kör SMTP (vilket du måste göra om php körs under windows). SMTP hinner inte med att ta emot alla mail om du loopar igenom det med mail(). Det finns tre alterantiv:

* Köra sendmail direkt (Det är inte 100% säkert att det fungerar heller, men det fungerar bättre)
* Lägga en delay på ett par ms mellan varje utskick
* Använda PHPMailer (En SMTP class) - Den använder jag och fungerar utmärkt, kör det på runt 25.000 mail i månaden och det funkar fint. http://phpmailer.sourceforge.net/

1
Bevaka tråden