Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Understrukna länkar...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

...tog jag bort. Vad tycker ni? Det ser lite konstigt ut - men det kanske mest beror på att man är van med att alla länkar har streck under sig.

Jag kan ändra tillbaka blixtsnabbt om ni tycker att det är irriterande.

Vad jag tycker?...
-Bra!

G-bit

[ 25 September 2002, 21:34: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-25 21:43

Kan man inte göra det valbart?

  • Oregistrerad
  • 2002-09-25 22:34

Som gammal internetkonsulträv så vill jag gärna ha linje under länkarna... Men jag tycker det är snyggare utan iofs... Tycker det känns lite "rörigare" utan...

Gillar länkar utan streck men färgen var lite blek, var den inte?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-25 23:36

Det bör vara streck under länkarna så att man ser att det är länkar...

Gillar INTE strecklösa länkar.

Medvetet eller inte så ingår det för de flesta i definitionen av webbsidor och har STOR betydelse för att man snabbt skall orientera sig på webbsidor och snabbt hitta länkar.

Framsidan är ett riktigt skräckexempel i det här avseendet tycker jag, med en 5, 6 eller 7 olika varianter på länkar, varav en (iCal) är riktigt dålig. Hur skall man kunna veta att ordet "iCal" är en länk? Är det meningen att man skall föra pekaren över ALL text för att hitta dolda länkar?

Nä, understryckning är riktigt bra som markör för länkar, speciellt om länkarna kan uppträda i en uppsjö olika typsnitt, storlekar och färger.

//Mikael

Jag har tagit tillbaka understrukna länkar - ni har rätt i att det inte fungerade utan.

Nu har vi testat iallafall!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-26 00:08

Hejhopp - här går det undan! Hann inte se något...men tror nog att jag hade föredragit länk med understreck ändå. Så allt är som vanligt.

Eller (vågar man sova inatt ifall Hr. Björnström hittar på nya hyss?)

Har jag helt fel om jag fått för mig att en länk som inte har understrykning specificerad i CSS eller liknande får ett streck under om inte användaren har kryssat ur understrukna länkar i sina browser-inställningar?

I så fall, vore det inte läge att inte speca länkarna som understrukna så slipper vi se tycker att strecklänkar är ett eländigt påfund se dem? Alla får ju då som de vill...

[ 26 September 2002, 13:47: Meddelandet ändrat av: Michael Nord ]

1
Bevaka tråden