Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac vs MBP

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Arvika
  • 2007-09-22 22:57

Hey...
Är en PC-användare som längtar efter att bli mac-användare istället. Har hela tiden varit inställd på att skaffa en iMac, men har börjat kika lite på macbook pron eftersom jag är student och kanske kommer ha behov av en bärbar framöver. Har läst att en del har problem med skärmen på iMacen så därför skruvar man lite på sig...
Grafisk/webdesign är vad jag kommer använda den till, så vad tror ni är det bästa köpet? Vilken är snabbast, bäst grafik osv...?
20" iMac (billigaste) eller 15" MBP (också billigaste)?
Det blir ju rätt så dyrt om jag väljer MBP då jag ska köpa till tangentbord, mus och eventuellt skärm...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-22 23:11

Båda funkar utmärkt till det som du skriver att du vill använda den till, så frågan är bara egentligen..

vill du ta med dig datorn == mbp
inte == iMac

inte svårare än så, även om du nu kanske skall kolla på en vanlig macbook då den klarar det som du tänker med utan problem.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-23 01:32

Ja, precis som ntity skrev, så passar båda valen för ditt behov. Och valet är i princip om du vill ha bärbart och stationärt eller enbart stationärt? Med extern skärm, tangentbord och mus så har du möjlighet att både ta den med eller ha som stationär dator. Superpraktiskt, tycker jag. Men det kostar ju en rejäl slant med en sån uppsättning. Eftersom du ska plugga, så är det väldigt praktiskt med bärbart.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2007-09-23 11:53

jo det där med priset gör ju sitt också...
Vet inte riktigt hur stort behov jag egentligen har av en bärbar, det är över helgen isf, under veckan kommer den nog vara stationär.