Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac.com iCal-kalender

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Denna tråden har jag skapat för att oss alla möjligheten att komma med förslag vad för händelser som saknas i 99mac.com:s iCal-kalender.

Alltså mitt första bidrag:

Jag har födelsedag den 27:e november...

Skämt åsido, mellan den 14:e och 18:e oktober går Systems av stapeln här i München.

Systems är den näst största IT-mässan i Tyskland efter CeBit och är enligt min åsikt bättre/roligare/intressantare än CeBit, som jag anser är för stor.

Bara att boka in, Martin...

[ 22 September 2002, 21:02: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

99mac Expo den 7e januari saknas, så vitt jag kunde se.

edit: Upptäckte att ni lagt in den som heldagsevenemang. Jag tycker 99mac Expo borde läggas in som ett "vanligt" möte. Dvs mellan två klockslag.

/M

[ 22 September 2002, 21:16: Meddelandet ändrat av: - Martin - ]

Marcus: jag lägger till Systems senare ikväll.

- Martin -: Vi vet ännu inte vilka klockslag som kommer gälla för evenemanget, så tillsvidare låter jag det vara ett heldagsevenemang.

Kom med fler förslag och tips på events.

Citat:

quote: 99mac har en egen iCal kalender där du hittar svenska och internationella mässor, träffar osv. Vi lägger till nya evenemang hela tiden! Genom att prenumerera så håller du dig automatiskt uppdaterad.

Den kalendern Ni lagt upp går det inte att prenumerera på! Det verkar vara en "statisk" kalender. Andra kalendrar jag prenumererar på fungerar annorlunda än 99mac. Det finns alternativ för hur ofta dessa ska uppdateras, vilken adress de har osv. I den kalendern som jag nu har kommer ni inte att kunna lägga till nya evenemang!

Är det jag som gör fel, eller har ni lagt upp kalendern i fel format?

/M

Enda skillnaden jag ser mellan vår kalender och en av de Apple lagt upp är att vår inte får ett namn i iCal? Annars får jag välja att ladda om kalendern varje 15e minut osv... Vår kalender har rätt format vad jag vet; .ics.

Förutsatt att vår kalender inte dras med några barnsjukdomar, kommer vi lansera fler kalendrar inom kort; bl. a. en med alla kommande spel för Mac. Även andra som kanske inte direkt har något med Mac att göra, men som vi tror ni medlemmar kommer uppskatta ändå!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Enda skillnaden jag ser mellan vår kalender och en av de Apple lagt upp är att vår inte får ett namn i iCal? Annars får jag välja att ladda om kalendern varje 15e minut osv... Vår kalender har rätt format vad jag vet; .ics.

Nix, Jag får upp 99mac kalenderns som en "local calender", medan exempelvis apples kalender blir en "internet calender". Väljer jag info för internet kalendern kan jag ställa in hur ofta den ska uppdateras, osv. Medan den lokala kalendern kan jag endast välja om, jag vill publicera.

Något är knasigt...

/M

[ 26 September 2002, 00:09: Meddelandet ändrat av: - Martin - ]

Nu funkar det!

Förr laddade jag ner kalendern från sidan, och dubbeklickade på den nerladdade filen. Då blev det en vanlig "lokal kalender".

Nu kopierade jag kalenderns URL, valde Subscribe i iCal och klistrade in URLen. Då blev det en "internet kalender".

Det fortfarande är ett frågetecken är; varför apple kalendern som jag tidigare laddade ner automatiskt blev en "internet kalender". Den kalendern laddade jag ner på samma sätt som jag först gjorde med 99mac kalendern, dvs. jag klickade på länken. Ni kanske måste länka kalenderns på något annat sätt.

/M

Jag ska ändra länken, man ska tydligen inte länka till "http" utan till "webcal://" så jag fixar det imorgon.

Såg att MacNytt tydligen ska dra igång sin egen iCal också!

Nu har 99mac iCal varit igång ett tag, jättebra! Men jag tycker ni ska lägga in MacPubarna i Sthlm, Malmö, Gbg & Umeå, samt 99mac Expo, så slipper vi som är lite lata göra det själva.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-10 20:03

Finns kalendern kvar ?

1
Bevaka tråden