Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac.com och layouten?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur var det nu, grabbar och tjejer?
Kunde man fixa en egen liten layout med färger osv på sitt 99mac.com? Alltså...går det att configurera utseendet. Jag har för mig att jag läste om något sådant men kommer inte ihåg var tråden var.
Hjälp?

Gambit

Det går inte med den version av UBB vi har idag, men när vi går över till UBB.threads så kommer det att gå.

(flyttar tråden till "feedback")

Fettelifett

Då kan man kanske ha helt egna utseenden?

  • Oregistrerad
  • 2002-08-01 10:38

Skulle vara trevligt med ett lite "macigare" utseende, á la MacNNs forum typ.

Även om man för var dag som går vänjer sig allt mer vid 99macs något östtyska men ack så väl fungerande estetik.

99mac-utseendet har ju nästan blivit ett begrepp, se bara på MacNytt, där man nu i sina personliga inställningar kan välja "99mac" som färgtema.

Faktum är ju att av de olika teman som finns på MacNytt så är det ju 99Mac-temat som funkar absolut bäst!

Det verkar som om dom själva har upptäckt det också (har fått kommentarer) - haha, det här var ju en oväntad vändning!

Dom är ju snabba att kritisera andras jobb så det är roligt att de får smaka på fel ända av sleven. Ja, jag är skadeglad.

/Ola

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2002-08-03 12:53

Skulle hellst slippa skrolla så mycke i sidled, färgerna struntar jag i.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Cygni:
Skulle hellst slippa skrolla så mycke i sidled, färgerna struntar jag i.

Kör du upplösningen 1024x768 så ska du inte behöva scrolla något i sidled. 800 x 600 som den gamla iBooken hade som maxupplösning ger ju problem. Tror Martin sa det i nån annan tråd att det gjordes omröstningar om vilken upplösning folk använde på sina skärmar. De flesta hade 1024x768 eller högre.

Men egentligen borde det inte vara så svårt att göra två olika sidor; en >800 och en <800 i skärmupplösning. Eller?

1
Bevaka tråden