Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Umeå: MacPub med prylfeber onsdag 3 oktober

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kära umebor och andra hangarounds, det är dags för en ny liten MacPub här i Umeå.

Plats: Kvarterskrogen Rött på Berghem
Datum: onsdag 3 oktober
Tid: 18.30

Det blir prylfeber på denna macpub är det tänkt, jag kan locka med lite roliga prylar:

Sen kanske vi helt enkelt behöver få snacka mac: Vad hände i Paris? Håller Apple på att bli nya Microsoft? När kommer iPhone till Sverige? Hur illa mår vi av den nya dockan i Leopard?

Uppdatering 25 september: Nu har vi velat klart, det blir alltså onsdag 3 oktober.

Vilka kommer?

Närvarolista (uppdaterad 3 oktober)

  1. Adrian B

  2. Johan S

  3. Marcus K

  4. Mikael E

  5. rhesus

  6. staed

  7. lufra

  8. MagnusB (efter 21)

  9. Kemppe

  10. Erik_J

  11. mikza

  12. MatsOlov

  13. Tomas Svedgård (efter 20)

  14. Natarjasana (efter 21)

  15. Smirf

  16. pecke

Senast redigerat 2007-10-03 07:31

Jag är på! Datum spelar mindre roll...

Kul. Jag kommer. Jag missade ju förra så den här får man ju inte låta bli. Vilken som helst av kvällarna går bra.

Klart man är med! Vilket datum det blir spelar mindre roll!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-24 20:27

Yes! Jag vill klämma på touchen.

Ska jag våga kasta mig rakt in i lejongropen redan några dagar efter att jag landat i Umeå? What the hell, varför inte? Om jag inte jobbar kväll då så kommer jag gärna!

Klart som korvspad att man ska va med! Tror inte datum spelar någon roll. Som det ser ut nu så funkar alla dagarna. Någon fler än jag som kan tänka sig att äta en bit mat där (Adrian: Jag vet att du sällan sviker i denna fråga)?

Ursprungligen av Natarjasana:

Ska jag våga kasta mig rakt in i lejongropen redan några dagar efter att jag landat i Umeå?

Klart du ska!

Ursprungligen av staed:

Någon fler än jag som kan tänka sig att äta en bit mat där (Adrian: Jag vet att du sällan sviker i denna fråga)?

Jag kommer att äta en bit mat, och kanske dricka några öl!

Ursprungligen av staed:

Klart som korvspad att man ska va med! Tror inte datum spelar någon roll. Som det ser ut nu så funkar alla dagarna. Någon fler än jag som kan tänka sig att äta en bit mat där (Adrian: Jag vet att du sällan sviker i denna fråga)?

Klart du ska!

Jag äter gärna också en bit mat om jag likväl är där, om jag på något magiskt sätt lyckas vända på min ekonomi så jag har råd, det vill säga. När man går från låg lön och billigt boende till högre lön med dyrare boende blir det liksom en månad där den låga lönen ska betala det dyrare boendet och den månaden är nu.

Jag kommer att ta en bit mat.

Hur är det med trådlöst nätverk? Visst finns inte det på Rött?

Ursprungligen av Natarjasana:

Ska jag våga kasta mig rakt in i lejongropen redan några dagar efter att jag landat i Umeå? What the hell, varför inte?

Det är rätt tänkt!

Ursprungligen av staed:

Någon fler än jag som kan tänka sig att äta en bit mat där (Adrian: Jag vet att du sällan sviker i denna fråga)?

Absolut, då har man en middag nästa vecka fixad i alla fall

Ursprungligen av Marcus K:

Hur är det med trådlöst nätverk? Visst finns inte det på Rött?

Som staed sa, vi hade tur för det fanns ett öppet nät när vi premiärtestade iPhone. Vi håller tummarna för att det är där nästa vecka också. Blir så mycket roligare att leka med iPhone och iPod touch då.

Så det är ingen hittills som förespråkar något speciellt datum? Alla kan alla dagar? Ingen har något annat liv?

Ursprungligen av Marcus K:

Hur är det med trådlöst nätverk? Visst finns inte det på Rött?

Jag gick förbi där nyss med min iPhone och hittade ett öppet nät precis utanför, så är det bara kvar nästa vecka är det nog lugnt.

(Sidonotering: Wifi-mottagningen är riktigt bra tycker jag, satte nere på innergården tre våningar nedanför vår lägenhet och surfade på mitt hemmanät vars router befinner sig djupt inne i en klädkammare i lägenheten.)

Sist vi var där fanns det ett öppet nät som vi kom åt, men hur det är nu vet jag inte. Vi får hålla tummarna.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-09-25 08:04

Jag kommer, alla datumen passar men hellre 2:a eller 3:e än 4:e.

Annat liv än MacPub?! Du skämtar med mig aprillo!

  • Medlem
  • 2007-09-25 08:44

Men king, just när hösten börjar dänga till med stora tråksläggan. Jag är med, endera datumet. Den tredje? Ja?

Jaa!
Prylar FTW

Räkna med mig.
(Datum spelar mindre roll, alla passar ungefär lika dåligt )

Ska vi försöka spika ett datum nu på direkten? Så att man vet vilken dag nästa vecka man är upptagen. Det verkar ju inte vara någon speciell happening i stan som kan spöka och sno folk från oss heller.

Jag röstar på den 3:e. Onsdagar är bra pubdagar.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-25 10:06

4:e oktober är ju kanelbullens dag, då kan vi snacka Apple, käka kanelbulle och skölja ned dem med öl

Eftersom det enda datum någon uttalat sig emot är den 4:e oktober (Narogh) så tar vi den 2:a eller det 3:e. Staed röstar på 3:e och det går bra för mig. Om ingen starkt förespråkar den 2:a oktober tycker jag vi spikar den 3:e oktober i så fall.

Den 3:e låter bra, Onsdag är ju lill lördag dessutom

Onsdag är en fullt lämplig dag.

Instämmer till fullo

Onsdag går tyvärr inte för mig. Slutar klockan 21 den dagen (kl 22 på tisdagen och kl 20 på torsdagen).

Hoppas ni får en trevlig kväll med mycket mysigt prylklämmande.

Ursprungligen av Natarjasana:

Onsdag går tyvärr inte för mig. Slutar klockan 21 den dagen (kl 22 på tisdagen och kl 20 på torsdagen).

Tråkigt att höra, men då skulle du missa 18.30-tiden vilken dag vi än valde, så vi väljer inte bort dig i alla fall Jag tror vi bestämmer oss för onsdag ändå, flest röster på den dagen.

Vad tråkigt. Fast helt omöjligt är det ju inte att vi blir kvar en bra bit efter klockan 21. Vid tidigare pubar har det inte varit ovanligt att vi varit kvar till omkring 23-tiden.

Kan inte någon av er som tror att ni kan bli kvar till efter nio PM:a mig ert mobilnummer, så ringer jag och hör hur läget ligger när jag kommit mig ifrån jobbet.

Nu är det bestämt: Det blir onsdag 3 oktober. 8 pers hittills. Visst borde vi kunna bli ännu fler, va?

Ursprungligen av Adrian B:

Nu är det bestämt: Det blir onsdag 3 oktober. 8 pers hittills. Visst borde vi kunna bli ännu fler, va?

Ja! Är Steve kvar i Europa?

  • Medlem
  • 2007-09-26 00:25

Fatta så mäktigt.

Bevaka tråden