Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

För liten skärm ????

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2002-07-29 22:28

Hej!
Först ett tack för den bästa Macsajten. Jag med begränsade kunskaper om datorer hade inte klarat mig utan er.
Nu en fråga angående sajtens utseende. Antingen har min skärm blivit för liten eller har sajten växt på breden? Jag får skrolla i sidled hela tiden, det är ganska iriterande när man läser inlägg och inte ser vem det är som skrivit det. Så har det inte varit förut. Jag har ME 5.1 engelsk. Är det någon inställning jag behöver göra eller är det ni som mixtrat med sajten?

Den är breddad litegrann för någon vecka sedan har jag för mig. Martin skrev om det i någon tråd...

Sidornas bredd måste ha blivit låst nyligen. Tidigare så expanderade den efter browser-fönstret. Detta är nog förklaringen till varför ni som kör i låg upplösningen för skrolla i sidled nu.

Vi har numera en fast bredd á 760 pixlar vilket ska räcka för alla som kör 800x600 och uppåt.

Vet du vilken upplösning du kör?

Vi gjorde en fråga om detta tidigare och fler än 97% körde 1024x768 eller högre upplösning.

Jag gillar inte den fasta bredden riktigt.
Innan kunde man välja bredden på sidan själv, vilket gjorde att man kunde slippa alla fula radbrytningar som nu framträder då och då.
Det var bättre förr....

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2002-07-29 22:48

Jag kör 800x600, det är det skarpaste jag kan på min iBook.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2002-07-29 23:05

Mycke skrollande blir de. :rolleyes:

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2002-08-10 13:48

Inte bara jag då som måste skrolla i sidled trots att jag har 800x600... kör Mozilla.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Cygni:
Jag kör 800x600, det är det skarpaste jag kan på min iBook.

Vad för slags iBook har du?
Dasslocket eller den nya iceBooken?
Bara nyfiken eftersom du säger att du tycker att 800x600 är bästa upplösningen.

Gambit

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2002-08-11 13:54

Kalla inte min fina iBook för dassloket!!!!! Den kan ju tappa självkänslan och sitt självförtroende när den läser sånt, den har en mycket känslig själmin lilla Lara.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Cygni:
Kalla inte min fina iBook för dassloket!!!!! Den kan ju tappa självkänslan och sitt självförtroende när den läser sånt, den har en mycket känslig själmin lilla Lara.

Lol...errr, flåt då....Lara

Gambit

1
Bevaka tråden