Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacWorld 2008

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det råder ingen tvekan om att iPhone 2.0 kommer i Januari ...

Apple har nu lanserat sin LineUp för höst och vinter försäljningen ..

Jag tycker att detta är Apples starkaste iPod lineup på länge!

Jag tycker inte det är nödvändigt att nästa iPhone eller nästa top-of-the-line iPhone kommer kosta 599 igen .. 399 dollar för 8 GB , 499 dollar för 16 GB iPhone v 1

MacWorld 2008 kommer bjuda oss på iPhone 2.0 för exakt samma 399 och 499
men nu pratar vi iChat Video som kommer vara den stora grejen men iPhone 2.0

MacWorld 2008 kommer också ge oss iChat för Windows XP & Vista ...
Video chat mellan iPhone, Mac & PC kommer bli enkelt men också tillgängligt för en stor publik ...

vad tror ni ?

Jag tror inte iPhone 2.0 kommer förren iPhone 1.0 finns i hela världen. Inte om jag känner Apple rätt. Däremot tror jag att mjukvara kommer uppdateras under tiden precis som Apple sagt.

iChat Video känns ganska meningslöst utan en ansiktes kamera

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-23 13:01

Men iPhone 1.0 kommer aldrig att finnas i hela världen eftersom GSM inte funkar i tex Japan och flera andra asiatiska länder, där måste man ha en 3G telefon hur som helst. Har även svårt att se att iPhone skulle kunna bli en hit i Europa med sin avsaknad av 3G,, vilket Apple säkert är medvetna om. Tror och hoppas att vi får höra Steve J säga "We introduce Iphone 3G, available today."

Sedan Apple så vill jag se nya skärmar!! hör ni det!

/F

Ursprungligen av Fredric:

Men iPhone 1.0 kommer aldrig att finnas i hela världen eftersom GSM inte funkar i tex Japan och flera andra asiatiska länder, där måste man ha en 3G telefon hur som helst. Har även svårt att se att iPhone skulle kunna bli en hit i Europa med sin avsaknad av 3G,, vilket Apple säkert är medvetna om. Tror och hoppas att vi får höra Steve J säga "We introduce Iphone 3G, available today."

Sedan Apple så vill jag se nya skärmar!! hör ni det!

/F

Dom kommer aldrig kunna lansera den samma dag, den måste ge igenom FCC, och det tar ett antal månader.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-23 18:37

Så må så vara,

Hoppas Steve J säga "We introduce Iphone 3G, available as soon FCC brothers are done."

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-15 16:58
Ursprungligen av John Gruber:

New iPhone Hardware: No, With a Minor Exception
Apple announced the original iPhone a year ago, but they didn’t ship it until six months ago. They’re not going to announce new iPhones six months in advance again. (It was to their advantage last year to cause people to postpone phone purchases until the iPhone appeared; that’s not the case now that the iPhone is on the market.)
If anything, I don’t expect new iPhones to appear until next fall, at the yearly iPod/iTunes pre-holiday season special event, leaving the original iPhone on the market for over a year. Why revise hardware for a product that, by all accounts, is selling remarkably well as-is?

The only exception I could see would be a 16 GB iPhone that’s otherwise unchanged from the current 8 GB model.

Låter rätt troligt, enligt mig.

Mycket troligt vad jag tror också. 16 Gb iPhone saknas liksom.

Ursprungligen av Tussen69:

Det råder ingen tvekan om att iPhone 2.0 kommer i Januari

Då har den 10 dagar på sig att komma då, eftersom det inte råder någon tvekan

Ursprungligen av Tussen69:

MacWorld 2008 kommer bjuda oss på iPhone 2.0 för exakt samma 399 och 499
men nu pratar vi iChat Video som kommer vara den stora grejen men iPhone 2.0

MacWorld 2008 kommer också ge oss iChat för Windows XP & Vista ...
Video chat mellan iPhone, Mac & PC kommer bli enkelt men också tillgängligt för en stor publik ...

En riktig fullträff till förutsägelse

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-21 14:04

Adrian: Folk har en tendens att förväxla sina egna önskningar/åsikter med vad Apple förmodligen kommer att göra. "Jag vill ha det här, alltså kommer Apple förmodligen göra det." Märkligt att vissa är så insnöade, men det är ett återkommande fenomen. Se även det relaterade inställningen "produkten X kommer att floppa eftersom den inte är attraktiv för mig personligen" som är populär i MacBook Air-diskussioner. Möjligheten att olika människor vill ha olika saker är tydligen helt obefintlig för vissa.

Ursprungligen av Jogin:

Adrian: Folk har en tendens att förväxla sina egna önskningar/åsikter med vad Apple förmodligen kommer att göra. "Jag vill ha det här, alltså kommer Apple förmodligen göra det." Märkligt att vissa är så insnöade, men det är ett återkommande fenomen. Se även det relaterade inställningen "produkten X kommer att floppa eftersom den inte är attraktiv för mig personligen" som är populär i MacBook Air-diskussioner. Möjligheten att olika människor vill ha olika saker är tydligen helt obefintlig för vissa.

Jo jag känner igen båda dom där tankegångarna alltför väl, både när önskedrömmar blir förväntningar (som sen leder till besvikelse) och när folk inte lyfter sig över sin egen lilla sfär och inser att folk tänker olika. (Ungefär som när vissa påstod att Apple skulle sälja dåligt för att MacBook i maj inte fick Santa Rosa. Som om 99 procent av MacBook-köparna någonsin kommer att veta vad Santa Rosa ens är... )

Du som varit med ett tag vet säkert att jag brukar kämpa emot det en hel del här på forumet

Därav gillar jag Appleinsiders forum "Temporary Insanity".

1
Bevaka tråden