Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utskriftskostnad för A2/A1 på kanvas?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-09-23 14:05

Har fundrat på att köpa en storformatskrivare för att skriva ut bilder på canvasduk. Men skulle vilja veta vad snittpriset på en sådan utskrift är i A2/A1 format. Någon som har koll?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-23 14:20

Vad pratar pratar vi för skrivare? bläckstråle eller något lambda liknande? Är det för privat bruk eller för företag.. Vet att när man förr köpte bläckstråle utskrifter i A1 format så var dom sjukt dyra, iaf om man ville ha det på ett okej papper, numera när lambda skrivarna finns så får man ju en 70x100 för 200:-.
Tror att det är bäst att du frågar försäljaren av skrivaren du är intresserad av att köpa, men om man räknar in att skrivarbläck vanligt kostar 20000:- litern så tickar det på ganska snabbt, även om storformatskrivares bläck kostar mindre..

CC

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-09-23 22:25

Menar du att det kostade 200:- kr i material eller att man kan köpa enstaka utskrifter för det priset av företag?
Skrivaren ska båda användas privat och i ett mindre företag är det tänkt. Har faktiskt inte bestämt mig för nån särskild skrivare utan kollar runt för tillfället. Ska inte skriva ut så mycket foton utan mestadels grafik gjord i Illustrator, då på canvas. Om man ska få jobbet gjort åt sig så verkar priset hamna på ca 500kr för en 50x70 på duk, för en privatperson.

Prisklassen på skrivaren får hamna nånstans mellan 15000-30000kr. Nån som har nått tips? Vad är skillnaden på bläckstråle och lambda?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-24 00:31

Jag kör alltid ut mina grejer hos Crimson, mycket billigare än att skriva ut det själv, vet inte vad det kostar på en canvas dock, men förmodligen billigare än vad bläckkostnaden+okej canvaspapper skulle kosta på egen hand. Eftersom det görs via en fotografisk teknik/ laser på ett fotopapper så finns det inget dyrt bläck med i leken, för mig blir det mycket billigare än att göra det själv hur jag än räknar, numera har jag bara en Epson2100 (A3) som jag använder nr jag inte hinner lämna bort printningen. Sedan tror jag inte att en privatperson köper en lambda eller liknade eftersom dom kostar satan.

Kolla med crimson, det är mitt tips. www.crimson.se

/F

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-09-24 11:23

Okej, tack för tipset. Kollade på deras sida och en 50x70 utskrift på canvas skulle tydligen gå på 270kr + moms o frakt, men då används inte en lambda skrivare utan Epson ink jet. Ett bra pris men vore ju intressant o veta hur mycket en utskrift skulle kosta om man istället köpte en egen bläckstråleskrivare.

1
Bevaka tråden