Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

15 saker Apple borde fixa till iPhone 2.0

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

ComputerWorld har gjort en lista över dom 15 viktigaste förändringarna till iPhone 2.0.

3G, GPS, T9, iChat, möjlighet att använda iPhone som hårddisk och möjligheten för alla att lägga till programvaror är bland önskemålen.

Här är listan

Kan säga att jag håller med. Fast det behöver en punkt 16 också, MMS.
Spelar ingen roll att det inte används i USA, ska det konkurrera på en europeiska marknaden måste det med. Jag tror iPhone kommer få en mycket hårdare konkurrens i Europa än i USA.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-23 14:01

Håller med,, tror och hoppas att Apple fattat läget att Europa har andra krav än US, och kollar man på de japanska mobilerna så ligger iPhone riktigt efter, det gör vi med..
Tex att titta på TV i mobilen gjorde man i sydkorea och japan redan för 5 år sedan, nu släpper TRE det i Sverige..

/F

- Turbo 3G (När det blir 3G stöd).
- MMS (Givetvis)
- QuickTime Player.
- En bra kamera minst 3 megapixel. Blixt. Manuell avtryckare. Linsskydd.
- Videosamtal och inspelning av video. (Med möjlighet att ladda upp på YouTube direkt)
- Spel (Kanske borde iPhone få ett 3d chip)
- Live TV.
- iChat stöd.
- Memorycard slot.
- Fullt stöd för iWork och iLife. (I alla fall visning och uppspelning).
- Utökat stöd för MS Office (T.ex. Power Point Reader)
- Inbyggd avancerad grafräknare.
- Någon form av Remote Desktop.
- TV ut.
- Walkie talkie.

Ursprungligen av Chaosstar:

- Turbo 3G (När det blir 3G stöd).
- MMS (Givetvis)
- QuickTime Player.
- En bra kamera minst 3 megapixel. Blixt. Manuell avtryckare. Linsskydd.
- Videosamtal och inspelning av video. (Med möjlighet att ladda upp på YouTube direkt)
- Spel (Kanske borde iPhone få ett 3d chip)
- Live TV.
- iChat stöd.
- Memorycard slot.
- Fullt stöd för iWork och iLife. (I alla fall visning och uppspelning).
- Utökat stöd för MS Office (T.ex. Power Point Reader)
- Inbyggd avancerad grafräknare.
- Någon form av Remote Desktop.
- TV ut.
- Walkie talkie.

Du låter som en 14 årig tekniknörd Walkie Talkie haha. TV ut kommer i nya uppdateringen. Och memorycard slot är verkligen inte Apple stil, det kan man nog glömma.

Vad menar du med Live TV? Och hur ska man använda Remote Desktop på ett smidigt sätt?

En eller två av dina önskemål kommer nog i uppfyllelse, men det andra kan du kolla efter i stjärnorna

Ursprungligen av wunderbaren:

Du låter som en 14 årig tekniknörd

haha
Men det var iofs varken en "vill ha lista" eller en gissningslista på vad jag tror kommer. Mer en lista på möjligheter och vägar förutom de 15 som angavs i artikeln.
Annars hade jag skrivit det i "Tråden för önskningar om nya iPhone funktioner" tråden.

Ursprungligen av wunderbaren:

Walkie Talkie haha.

Enormt stort i USA iofs.

Ursprungligen av wunderbaren:

TV ut kommer i nya uppdateringen.

Japp.

Ursprungligen av wunderbaren:

Och memorycard slot är verkligen inte Apple stil, det kan man nog glömma.

Inte säker på det, men vi får väll se.

Ursprungligen av wunderbaren:

Vad menar du med Live TV?

Ja att kunna se digital TV direkt i mobilen, tekniken kan ju variera.

Ursprungligen av wunderbaren:

Och hur ska man använda Remote Desktop på ett smidigt sätt?

Att kunna fjärrstyra sin Mac eller PC via mobilen vore ju smidigt. Hur är väll en annan fråga.

Ursprungligen av wunderbaren:

En eller två av dina önskemål kommer nog i uppfyllelse, men det andra kan du kolla efter i stjärnorna

Vi får väll se vilka vägar Apple väljer.

Ursprungligen av Chaosstar:

- Turbo 3G (När det blir 3G stöd).
- MMS (Givetvis)
- QuickTime Player.
- En bra kamera minst 3 megapixel. Blixt. Manuell avtryckare. Linsskydd.
- Videosamtal och inspelning av video. (Med möjlighet att ladda upp på YouTube direkt)
- Spel (Kanske borde iPhone få ett 3d chip)
- Live TV.
- iChat stöd.
- Memorycard slot.
- Fullt stöd för iWork och iLife. (I alla fall visning och uppspelning).
- Utökat stöd för MS Office (T.ex. Power Point Reader)
- Inbyggd avancerad grafräknare.
- Någon form av Remote Desktop.
- TV ut.
- Walkie talkie.

Visst, mms är bra.
- 3g har dom gett en motivering till - batteritiden. Jag instämmer faktiskt med det. Hellre längre batteritid och gprs istället.
- QT kommer komma som tredjepartsprogram. Helt säkert.
- 3d-kort i en mobil är ju hjärndött. Slukar energi och varför? Spela spel på datorn eller köp dig ett ps3. iPhone är inte lanserad som en leksak eller ett gameboy. Det är en multitaskmobil som skall vara jävligt stabil.
- tv? Jaha... hur?
- Grafräknare kommer också garanterat komma som fristående program.
- remote desktop finns redan till iPhone! VLC stödjer både mac, pc och linux.
- tv-ut finns också redan tror jag! kolla på applestore.com. Där finns det lite sladdad för det.
- walkie talkie ja.. det är ju trots allt en mobil vi pratar om.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-23 15:15

Av allt detta tror jag att följande är realistiskt: Quick Look (MS Office, iLife, iWork), 3G, bättre kamera och kanske videosamtal. Ingen använder dom ändå, men å andra sidan så var det ju inte så många som hade mp3-spelare innan iPod kom heller..

Ursprungligen av Björnström:

ComputerWorld har gjort en lista över dom 15 viktigaste förändringarna till iPhone 2.0.

3G, GPS, T9, iChat, möjlighet att använda iPhone som hårddisk och möjligheten för alla att lägga till programvaror är bland önskemålen.

Här är listan

Vad ska man med T9 till? Det finns ju inbyggd ordlista.

En sak som jag önskar mig är att kunna välja bort "riktiga" tangentbordet till ett keypad istället, som på en vanlig mobil, ibland är det lite enklare om man är på stan som hastigast och ska skicka iväg ett SMS. Eller vad tycker ni?

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-09-23 22:46

Ang 3D-chip: iPhonens UI är idag mer eller mindre acceleread grafik a'la 3D-chip. Att använda CPU:n till å rendera Open GL eller Core-Video/Animation/Image med bra prestanda vore ett smartare alternativ.

3G-radiodelarna har ju 2G med, så om batteritiden är en issue så kan man ju välja att köra den i endast 2G för samtal och när man behöver lite boost i nedladdningen så kan man slå på 3G. Köpte inte alls deras argument.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-09-23 23:36

Känns som tex. profiler för ringsignaler, vibrator, möjlighet att själv välja en ringsignal utan att behöva köpa den är viktigare saker för en telefon.

Sedan så finns det ett antal telefoner som har HSDPA, 3D-chip, GPS osv. Utan att tillverkarna klagar på batteriet. Användarna är medvetna om att GPS drar mer ström men då är det bara att ladda telefonen. Låter bara som en massa tråkiga ursäkter för att de säljer halvfärdiga produkter.

Måste bara säga till alla som dissar Walkie-Talkie funktion i en telefon:
Det är hur skönt som helst. Grymt många i USA som har det, tror dock att det bara är Boost som tillåter det, och det är verkligen att föredra ibland. I princip alla taxichaufförer har det, vilket sparar en massa onödigt knappande... man bara håller in sidoknappen istället för att skriva in ett nummer. Är lite förvånad över att det inte kommit till sverige, vi som brukar vara ganska framåt i västvärlden när det gäller mobiltelefoni.
Antar att det är för att vi svenskar inte vill störa någon annan, utan man vill bara sitta tyst och mumla i ett handsfree.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-09-24 09:16
Ursprungligen av PiktorPucci:

Måste bara säga till alla som dissar Walkie-Talkie funktion i en telefon:
Det är hur skönt som helst. Grymt många i USA som har det, tror dock att det bara är Boost som tillåter det, och det är verkligen att föredra ibland. I princip alla taxichaufförer har det, vilket sparar en massa onödigt knappande... man bara håller in sidoknappen istället för att skriva in ett nummer. Är lite förvånad över att det inte kommit till sverige, vi som brukar vara ganska framåt i västvärlden när det gäller mobiltelefoni.
Antar att det är för att vi svenskar inte vill störa någon annan, utan man vill bara sitta tyst och mumla i ett handsfree.

Tre har det till sina företagsabonnemang och nästan alla nokiatelefoner stödjer det. Själva funktionen heter Push-to-Talk.

http://tre.se/templates/ExtStartPage.aspx?id=29136

Ursprungligen av zulee:

Tre har det till sina företagsabonnemang och nästan alla nokiatelefoner stödjer det. Själva funktionen heter Push-to-Talk.

http://tre.se/templates/ExtStartPage.aspx?id=29136

Det där kommer aldrig bli stort i Sverige, typisk Nokia idé.

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2007-09-25 11:48
Ursprungligen av wunderbaren:

Det där kommer aldrig bli stort i Sverige, typisk Nokia idé.

Varför skulle de inte bli stort i Sverige? Tror många företagare skulle gilla de skarpt, speciellt sådana som idag har både mobil och walkie talkie.

Har läst någonstans att när NMT börjar leverera mobiltelefoni nu 1/1 - 08 så skall vissa av deras telefoner ha det. Som jag fattade det skulle tekniken bygga på TETRA att då kunna ha slutna grupper inom tex företaget tror jag kan bli en hit. Sen att du inte är beroende av avstånd utan kan prata med alla som har täckning är absolut ingen dålig funktion.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-02 10:54

jag tycker att det enda som behövs är ett utökat lagringsutrymme på förslagsvis 16gb - än så länge kan inte iphonen helt ersätta ipoden för min del. Självklart inte med minneskort, då tror jag hellre Jobs sågar av sig sin högra arm - så "inte apple".

GPS tycker jag bara låter löjligt, tror inte att vinsten med en gps i mobilen är tillräkligt stor gentemot batterislukningen. Ska dock tillägga att jag aldrig har känt något behov av GPS, vilket kanske andra gör.

3G måste jag säga att jag saknar lite, har man flat-rate och ett så dyrt abonemang tycker jag att edge är lite väl segt. Förstår dock att man prioriterar batteritiden, hade inte velat ha en iphone med typ n95ans batteritid med tanke på att den är tänkt att helt ersätta mp3-spelaren (vilket man verkligen inte kan säga att n95an gör).

Jag tycker att man kan lägga GPS:en i en extern enhet. Sammankopplade med bluetooth förslagsvis. Så slipper man slösa på batteriet i ifånen.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Jag tycker att man kan lägga GPS:en i en extern enhet. Sammankopplade med bluetooth förslagsvis. Så slipper man slösa på batteriet i ifånen.

Men GPS-enheten drar väll bara extra batteri då den används. En inbygd GPS behöver väll inte vara på hela tiden eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-16 16:30

Vad menar du till iphone 2.0 den finns ju redan http://www.tradera.com/iPhone2_2Simkorts_mobil_FRAKTFRITT_Ny_och_olast-auktion-49750715 iaf enligt säljaren, skicka ett mejl så får ni se;p

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-16 19:39
Ursprungligen av zayin:

Vad menar du till iphone 2.0 den finns ju redan http://www.tradera.com/iPhone2_2Simkorts_mobil_FRAKTFRITT_Ny_och_olast-auktion-49750715 iaf enligt säljaren, skicka ett mejl så får ni se;p

Äntligen!

1
Bevaka tråden