Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya it-recycler.com

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det vore kul att få feedback på vår nya sida som lanserades idag:

http://it-recycler.com/

Var snälla

Spontant, väldigt trevligt!

Kan jag lägga ett bud på klockan i ett av era reportage

Det enda som man kan tänka sig är om ni kan få igång någon form av databas... så att man kan titta på lagerlistan direkt i browsern istället för att ladda ned en PDF.

Kategoriindelningar? Mjukvara, skärmar etc...

[ 17 September 2002, 18:32: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

Ja PDF känns lite klumpigt i detta sammanhang. Det går bra när redan tryckt material ska presenteras på webben. Men vad jag har förstått så har ni skapat PDFerna endast för webpubliceringen.

Någon form av databas hade definitivt varit snyggare. Med en databas blir det ju även enklare för er att uppdatera lagerlistorna.

Annars är sidan bra. Jag gillar bildrepotagen

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-17 18:36

Jaha, själv tycker jag att PDF är kanonbra. Bara att skriva ut.

Enkelhet är #1 för oss - vi har inte tid/lust att jobba allt för mycket med siten. Databaserna blev för mycket för version 1.0 iallafall.

PDF:en är förvånansvärt omtyckt allmänt, många gillar att ladda ner den och skriva ut den på papper så att dom kan läsa listorna på lunchen eller fikarasten.

Naturligtvis kommer vi fixa till en dynamisk produktdatabas någon gång, men det får vänta ett litet tag till.

Nå, feedbacken var för framtiden.

Det borde väl finnas enklare "mallar" att fylla på bilder och manus om produkter för nätet som du DESSUTOM går att spara som PDF?! Någon kunnig på området?

Sedan arbetar jag alltid för det papperslösa kontoret även om jag vet att det fortfarande är som du beskriver ovan.

Gillar affärsidén och "bakom-reportage" ger lite extra krydda.

Javisstja. Där man ska ladda ner själva PDF-filen. Länk i annan färg eller någon grafisk pil? Något som mer direkt pekar var man ska ladda ner.

[ 17 September 2002, 20:30: Meddelandet ändrat av: Kenneth Pilo ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-17 20:20

Utseendemässigt tycker jag ni ska sätta en fast vidd för sidan ...

Precis läst MDI vid IT-Universitetet i kista där vi disskuterat just detta.

Vi rekommenderar fast vidd för sidan!

dvs, när jag trycker på "ilagerjustnu" (mer mellanrum mellan bokstäverna kanske är att föredra) så ska den svarta ramen inte ändra storlek horizontellt men vertikalt får den gärna ändras, bara den behåller avståndet uppåt ... så sidan känns mer konsekvent...

väldigt fin i övrigt!!
mvh

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-17 21:52

Kom plötsligt att tänka på att jag hade för mig att sidan blinka till när man tryckte på någon länk (dvs. att hela dokumentet uppdaterades) ... då tycker jag ni ska passa på att färgmarkera vilket alternativ man är vid i menyn ... en färgklump vid sidan av alternativet eller en "urfasad" effekt på menyalternativet man precis tryckt sig till ...

  • Oregistrerad
  • 2002-09-17 22:15

Fast vidd är ingen höjdare alls tycker jag. Rätt var det är så hamnar man vid en dator som visar 800x600 (jo, det finns fortfarande) där sajten är optimerad för 1024, då får man sitta och scrolla i sidled, apjobbigt. Lika jobbigt är det om det är en 800x600-anpassad sajt och man sitter med en 19"-skärm som visar 1600x1200, då får man nästan titta med lupp. Det går att få till snygg design ändå tycker jag. Jag tycker texten ska flöda fritt, så användaren själv kan justera bekväm radlängd.

  • Oregistrerad
  • 2002-09-17 22:19

Martin, sajten är jättefin, ren och prydlig. En minigrej är att storleken förändras något när man går t ex från "vad gör vi?" till "i lager just nu". Jag gillar upplägget, PDF-systemet kan man vänja sig vid.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2002-09-25 09:22

Appropå PDF: själva Acrobat-knappen fungerar inte alls. Jag har provat med Navigator 0.5, Mozilla 1.1 och IExplorer 5.21.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2002-09-25 09:22

Appropå PDF: själva Acrobat-knappen fungerar inte alls. Jag har provat med Navigator 0.5, Mozilla 1.1 och IExplorer 5.21.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2002-09-25 09:22

Appropå PDF: själva Acrobat-knappen fungerar inte alls. Jag har provat med Navigator 0.5, Mozilla 1.1 och IExplorer 5.21.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-25 10:18
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PF:
Fast vidd är ingen höjdare alls tycker jag.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PF:
En minigrej är att storleken förändras något när man går t ex från "vad gör vi?" till "i lager just nu".

Hoppas du inte menar bredden på sidan?

Skulle väldigt gärna vilja ha prislistan som vanligt på sidan, inte PDF.

Ciryon

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-25 15:25

Länkar i blått! Som det är nu så ser man inte vad som är länkat.
Och jag håller med om att pdf-en borde finnas i webbversion.

Annars - enkel och fin

1
Bevaka tråden