Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PS CS3 "Save for webb" bugg

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-21 18:16

Satt och gjorde en grej i flash i veckan och hade då problem med att jag fick en vit pixel halo runt den png och gif grafik som hade transparens runt sig. Jag exporterade allt ifrån Photoshop CS3 "save for webb" kan det vara någon setup eller är det en bugg i nya PS? Någon som har varit med om samma sak? eller vet vad det kan vara.

/F

Råkade ut för samma sak med en transparent gif sent i går kväll, men trodde problemet var bakom tangentbordet... har ju fungerat bra med tidigare versioner utan speciella inställningar. /Tony

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-23 11:05

Har det inte med vilken resize funktion man använder sig av? Några gör semitransparenta pixlar när man skalar ner en bild. Har fått en ljus rand runt en del av mina bilder pga. detta.
Om det är så att ni har ändrat storlek på bilden innan export, prova att göra det med en annan metod (lancross, och vad de nu heter).

Jo, jag ändrade storlek innan export. Får kolla det lite senare, tack.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-23 12:10

Beh, vad är lancross?
Menar du att man ska skala i direkt flash eller att skala ner innan man frilägger?

/F

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-23 13:04
Ursprungligen av Fredric:

Beh, vad är lancross?
Menar du att man ska skala i direkt flash eller att skala ner innan man frilägger?

Du kan skala objektet i photoshop, men prova med olika algoritmer. Jag skrev fel, det skal vara lanczos. Du kan läsa mer om de olika interpolerings algoritmerna här:
americaswonderlands.com/digital_photo_interpolation.htm

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-23 12:31

Jag har tyvärr inte PS tillgänglit då jag sitter på en Linux burk. När man skalerar en bild i PS, så finns det en rullgardinmeny där man kan välja olika alternativ. Några av de alternativen ger denna ljusare randen runt objektet man förminskar. Om man väljer "Save for web" är det lättare att experimentera med de olika inställningarna, men fenomenet inträffar både i "Save for web" och i vanliga PS menyerna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-23 16:28

Grymt!!

Ska kolla på detta!!

1
Bevaka tråden