Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första bokstaven försvinner, varför?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-17 15:58

Händer allt som oftast att min Mac book pro inte registrerar första tecknet när jag skriver.
Gäller alla program och Webbsidor. Speciellt när jag fyller i formulär eller en sökruta. Detta händer trots att fönstret är aktivt och att datorn inte "tänker" när jag börjar skriva. Varför? Är det en Bugg? Har kontaktat supporten men de har inget svar. Har nån av er därute varit med om något loknande?
Pelle

Jag har upplevt detta också. Det känns som om tangentbordet inte hinner med riktigt ibland. När jag ska skriva "www" i Safaris adressfält så registreras inte det första "w" tex. Det inträffar rätt ofta. Min gamla PowerBook gjorde aldrig så. En kompis till mig har upplevt samma sak, och han har en likadan MBP som jag, en 2,4 Ghz av den senaste modellen.

Nu när jag tänker efter så har det nog bara visat sig i Safari för min del. Jag skriver mycket mail och övriga texter i andra program och där har det nog aldrig hänt, tror jag.

det här händer mig oxå hela tiden!!!

I alla program....

  • Medlem
  • Finspång
  • 2007-09-22 21:56

Samma här. Har hänt både på Macbook och på min nya Mac Mini C2D

/N

jäpp jag med. Jag hade samma problem med mus plattan till min Macbook för, det var känsligheten i plattan, och detta kunde man ändra i inställningarna. Jag har inte hittat något liknade till tangentbordet.

Jag råkar ut för samma sak på min MB!
Kan vara riktigt irriterande!
Om någon hittar en lösning så dela gärna med er.

Kan man uppmärksamma apple på problemet?

Det verkar ju vara fler som har samma problem..

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2007-09-23 10:44

Samma problem här på min mbp 2,33. Var lite småirriterad på det i början men nu bryr jag mig inte så mycket. Men om någon kommer på en lösning så är även jag intresserad av det.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-23 12:21

Samma problem här också, jag har en MBP C2D.

Micke

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-24 21:53

Samma här MBP C2D. Trodde det var jag som var ovan vid tangentbordet.

Ännu en här. Precis som er andra, inga problem på den gamla maskinen, i mitt fall en iBook G4, men händer lite för ofta på MacBook C2D.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-27 20:55

Hur uppmärksamma mac på detta?

Talade m supporten innan jag startade tråden. Och hon (Nina?) hade samma problem men könde inte till nån lösning. hon kollade i databasen och där fanns inget... vore kanske bra om alla ni ringer (jag är lite gammaldags) supporten?
Det lär väl inte vara någon idè att lämna in datorn på garantin för de kommer förmodligen inte att hitta något just då. Känns lite uppgivet.
Pelle

Samma med min MacBook, men inte första bokstaven nödvändigtvis utan den tappar bokstäver hela tiden. Har aldrig haft det problemet med någon Mac tidigare, hoppas det inte gäller det nya alu-tangentbordet också...

Vad är gemensamma nämnaren här?

Något i operativet kanske, när en textruta får fokus eller nästan får det.. så behövs en tangenttryckning för att "aktivera".?

Skum grej : /

Drivrutinen för usb (om det är så tangentbordet är inkoppplat)? (störningar om det är trådlöst? )

Senast redigerat 2007-09-27 21:42
  • Medlem
  • 2007-11-06 16:09

Någon som hört något...? Vet flera som har detta problemet bara på MB och MBP.

Samma problem med nya imac ... hade en mb pro 2006 med exakt samma problem. ingen förbättring på sju år??

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-05-30 14:02

Jag upplever detta problem vid inloggningsskärmen.

1
Bevaka tråden