Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Växla mellan fönster i Entourage (som är kommando + ~)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte precis skapa en ny tråd och fråga hur man trycker kommando + ~ som är snabbkommandot för att växla mellan fönster i Entourage, men jag kom precis på det själv!

Man håller in Alt + Kommando och med dessa intryckta trycker man på knappen till höger om Å (som det står ¨och ^ på).

Så snabbkommandot är alltså Alt+Kommando+^ om någon undrar.

Enjoy!

(Inte som det står i denna bild nedan alltså)

Ahhhh tack Ola!
Jag har svurit många gånger över att det inte gjort som i alla andra program äpple-< men dett får duga tills Office 2008 då de har fixat detta, eller hur?

Kommando + ~ funkar om man har engelsk tangentbord. Det blir världens förvirring om man växlar mellan svenska och engelska tangentbord - som jag gör det.

Det är ju lite udda, men faktum är att kortkommandot på ett sätt är vad som står i menyn, för sättet man får fram tilde-tecknet (~) på svenskt tangentbord är ju just genom att hålla nere alt, så alltså Cmd+~ blir på ett svenskt tangentbord alltså samma som Cmd+Alt+¨(dock inte ^som Ola skriver, för det är vad man får när man håller nere Shift)

Förvirring!
Jag bara hoppas att det fixat detta till äpple-< i 2008.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-30 13:38

Hej!

Ser att det är några år sedan den här tråden var aktiv men för mig är det dagsaktuellt. Försöker växla fönster på min MacBook Pro, Entourage, med kortkommando Cmd+Alt+¨ utan att lyckas. Trycker jag på menyn Fönster/ Växla mellan fönster, så fungerar det, men kortkommandot på tangentbordet fungerar alltså inte. Någon som kan tipsa hur man gör?

1
Bevaka tråden