Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inte inloggad!?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag besöker 99Mac så får jag meddelandet att jag inte är inloggad hela tiden även om jag just är det...Jag menar det borde ju inte gå att skriva ett inlägg utan att vara just det,men likfullt är det det som sker. Det enda som står i rutan uppe till vänster är "Du är inte inloggad.Logga in eller Registrera dig"

Samma här. Loggade in igår och den ska ju hålla inloggningen så att jag inte ska behöva göra det varenda gång. Nu fick jag logga in igen imorse.

Jag tror det beror på att vi kallade vår nya server för www2.99mac.com under en kort period i helgen när vi höll på att flytta forumet osv.

Nu heter den www.99mac.com (eller bara 99mac.com) igen och allt är "normalt" igen.

Det blir alltid lite strul när man byter server men den här gången var det ändå förvånansvärt smärtfritt (tog 20 minuter).

Förhoppningsvis tycker ni att prestandaskillnaden motiverar det extra besvär vi orsakat!

Verkar som att det fortfarande är strul med att servern glömmer bort att man är inloggad. Nu fick jag logga in på nytt.

  • Medlem
  • 2002-07-28 23:33

När jag kommer till första sidan står det att jag inte är inloggad, men så fort jag klickar på någon avdelning eller på något ämne så rättar det till sig. Skumt... och inte helt logiskt men det verkar ju fungera iaf.

Edit -- lite rättstavning bara

[ 28 Juli 2002, 23:36: Meddelandet ändrat av: apu ]

Nu fungerar det för min del, Explorer loggar på automatiskt igen.

[QUOTE]Skapades ursprungligen av: apu:
[QB]När jag kommer till första sidan står det att jag inte är inloggad, men så fort jag klickar på någon avdelning eller på något ämne så rättar det till sig. Skumt... och inte helt logiskt men det verkar ju fungera iaf.

Ja det stämmer! Förstasidan när man kommer till 99mac visar "Du är inte inloggad". Surfar man sen vidare så står det helt plötsligt att man är inloggad

Glemme hittade felet!!

Vi hade angivit både www.99mac.com och 99mac.com som URL vilket gjorde att cookies spårade ur lite...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: apu:
När jag kommer till första sidan står det att jag inte är inloggad, men så fort jag klickar på någon avdelning eller på något ämne så rättar det till sig. Skumt... och inte helt logiskt men det verkar ju fungera iaf.

Dessutom blir jag utloggad rättsom det är mitt mellan två forum. Skall kolla om jag hittar någon tråd om det.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2002-08-02 01:51

Explorer tycker jag är dålig på att komma ihåg sina cookies också, kanske har med det att göra också?

1
Bevaka tråden