Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteriet svällde!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En vän till mig har en MacBook Pro och idag fick hon syn på att Macen "stod och gungade" på bordet. Hon tänkte att hon kanske hade ställt den på något och lyfte upp den. Till sin stora förvåning/förskräckelse fick hon se att batteriet hade svällt och "ploppat" ur sin position och det är helt deformerat.

Någon som haft samma "fenomen"? Är det ett samtal till Apple som gäller? Hon har ju som tur är tid kvar på AppleCare:t. Men man borde väl få ett nytt batteri ändå, oavsett AppleCare eller inte?!

Det är risk att batteriet exploderar när det har börjat svälla.
Ta hela datorn eller bara batteriet bums till Apple eller vart ni nu köpt den!

Använd inte det batteriet i datorn mer!

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-09-18 18:38

om det är inom ett års garanti-tiden så ska hon definitivt få en ny

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-18 20:10

Ja, ta bort batteriet bums och använd inte det batteriet mer. Och reklamera det först hos Apple, så att de registrerar ärendet. Sen ta den till närmaste serviceställe. Så tror jag är gången...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-19 00:29

Annelito,

Som flertalet skrivit redan, så skall batteriet tas ur datorn för att inte riskera skador på datorn & omgivningen...

Precis detta (trasigt/svällande batteri) hände med min chefs MacBook för en tid sedan och det löste jag smidigt med ett telefonsamtal till Apple!! Nytt batteri inom en arbetsvecka...!!

- Uppmana din vän att ringa Svenska AppleCare på 0771-199 519 och felanmäl batteriet!

- De kommer att be om namn & adress dit de kan buda (UPS/TNT) ett nytt batteri...
- De kommer att fråga om kontokortsnummer för tillfällig bokning av "deposition"...
- De kommer att fråga om inköpsdatum av datorn...
- De kommer att fråga om serienumret på datorn...

Vad som sedan sker är att Apple budar ut ett nytt batteri, samt rekommenderar kunden att returnera det trasiga batteriet med samma budbil som det nya batteriet levererades med... Smidigt!!

Notera att depositionen de belastar kontokortet med, återlämnas då det trasiga batteriet anländer till Apple!!

Lycka till,

- Torkel

Tusen tack för goda råd! Man behöver aldrig känna sig vilsen länge efter att man slängt ut en fråga här på 99mac. Underbart!

1
Bevaka tråden