Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Premiär för iFun.se - allt om iPhone i Sverige

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tidigare idag blev Buckner här på 99.se rikskändis i radion efter att Adam Alsing berättat om hans tillägg till iPhone som ger åäö och svenska menyer.

Idag lanserar Buckner en ny sajt kallad http://www.iFun.se i samarbete med 99.se teamet. På iFun.se kommer du hitta bra guider och information om hur du köper, använder och konverterar din iPhone för sverigebruk.

Buckner har tagit fram tre tillägg kallade SweKeys, SweNumbers och SweMenus som gör livet lättare för oss som redan använder amerikanska iPhones. Sedan han lanserade programmen har dom legat på hans egen hemsida http://www.buck.se/ men nu när intresset för iPhone gått i taket flyttas alltihopa till en Xserve hos oss. Programmen är under uppdatering just nu och kommer lanseras fortlöpande på iFun.se.

99.se teamet var väldigt imponerade av Busters (som han egentligen heter) jobb och har gått in med stöd i form av servrar, lite utvecklarkunskaper och redaktionell kapacitet. Närmaste dagarna kommer ni se stora förändringar.

Titta in idag även om sidan är under arbete i helgen!
http://www.ifun.se/

Jag blir inte alls sugen på att köpa en. Inte alls.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag blir inte alls sugen på att köpa en. Inte alls.

Håller åxå med - håller åxå emot - ...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-21 10:40
Ursprungligen av RockyMontana:

http://www.ifun.se/category/upplasning/

Fixa länkningen vettja.

klart

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-21 10:22

Jag får fel character map på "Diskutera iPhone"-länkarna, åäö försvinner. Safari 2 används. Stor risk att det är olika format på bloggens innehåll och importen där länkarna kommer ifrån.

Annars, riktigt nice. Kul för Buckner, som jag är bekant med via irc sedan 4 år tillbaka, och för dig Björnström, som fått göra en sådan intressant deal.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-21 10:43
Ursprungligen av Sidde:

Jag får fel character map på "Diskutera iPhone"-länkarna, åäö försvinner. Safari 2 används. Stor risk att det är olika format på bloggens innehåll och importen där länkarna kommer ifrån.

Annars, riktigt nice. Kul för Buckner, som jag är bekant med via irc sedan 4 år tillbaka, och för dig Björnström, som fått göra en sådan intressant deal.

Belak jobbar på detta, åtgärdat inom kort!

Som sagt, sen start igår. Och jag har fullt upp med nya versionen av SweMenus

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-24 09:38
Ursprungligen av Buckner:

Belak jobbar på detta, åtgärdat inom kort!

Som sagt, sen start igår. Och jag har fullt upp med nya versionen av SweMenus

Fel tråd (jag vet) men finns det nån djupare info om var/hur detta teckenproblem uppstår?
Jag kör mail mot en vanlig imap/pop mailtjänst och vissa (inte alla) mottagare som har outlook/exchange får sådana tecken i mail från mig...

Ursprungligen av Macsimal:

Fel tråd (jag vet) men finns det nån djupare info om var/hur detta teckenproblem uppstår?
Jag kör mail mot en vanlig imap/pop mailtjänst och vissa (inte alla) mottagare som har outlook/exchange får sådana tecken i mail från mig...

Menar du mail från en iPhone?

Om du menar mail från din Mac, så är det verkligen fel tråd, och det finns redan _massor_ av trådar som handlar om den frågan.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-25 10:31
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Menar du mail från en iPhone?

Om du menar mail från din Mac, så är det verkligen fel tråd, och det finns redan _massor_ av trådar som handlar om den frågan.

Tack för det. Jag hittade de riktiga trådarna
Och fick en god inblick i sökfunktionen samtidigt

Det blev en snabbstart - vi började jobbet vid 22.00 igår efter att Adam plockat upp sin iPhone. I helgen börjar det stora jobbet med att skriva guider och test på iPhone och BT headsets osv osv.

[OT]
Då måste jag genast fråga vars ni hänger på IRC?
[/OT]

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-21 11:40
Ursprungligen av RockyMontana:

[OT]
Då måste jag genast fråga vars ni hänger på IRC?
[/OT]

Väldigt OT men #mac.se på EFnet...

För att vara tillbaka till topic.
Detta upphåsande utav alla grejer om iphonen har gjort mig riktigt sugen på en... Men men, jag ska klara mig från att spendera mina sista pengar på en...

Nu svettas definitivt min plånbok rejält.

åh, är mer och mer sugen på en jag med...

Haha - vad nöjd han är!
Taget från: http://www.mixmegapol.se/3019.aspx?threadId=603&blogId=6

Uppdatering
Utvecklarteamet har fördubblats inatt. Kn3pp eller Joakim som han egentligen heter är nu en del av iFun-teamet och jobbar tillsammans med Buckner för att ta fram SwePhone 1.0!

Grymt kul att se cirkeln slutas!
http://www.99.se/iphone/225232-swephone-1-0-a.html

Nu börjar nobelpriset närma sig Björnström

  • Medlem
  • 2007-09-25 23:35

Ingen cred till Martin eller 99.se på iFun?

Ursprungligen av Baron:

Ingen cred till Martin eller 99.se på iFun?

Känns som om vi får nog med cred ändå. Allt vi gjort är ju fixat fram iPhones till grabbarna, fixat serveryta och så har Belak trollat med utseendet. Buck och Kn3pp står för den riktiga magin!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-28 15:03

Trodde jag ville ha en iPhone, men jag bilr osäker. Får se, helt enkelt!

Kan ju meddela om en käpp i hjulet....
Nya mjukvaruuppgraderingen till iPhone förvandlar hackade pärlor till kackade gråstenar.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2007-10-14 15:21

Grymt jobb av alla som utvecklar detta!!!

Det var bara åtta månader sedan iFun startades men vilken skillnad det blev på iPhone-Sverige när iFun startade!

Undrar vad ni kommer ha för uppgift när iPhone 2 släpps!

Ursprungligen av henkebarn:

Undrar vad ni kommer ha för uppgift när iPhone 2 släpps!

När iPhone 2.0 släpps i Sverige så är ju iFun:s uppgift på vissa sätt över (tänker på SwePhone paketet) men samtidigt lär intresset nog öka rejält. Blir intressanta månader!

Frågan är om ni kommer (behöva) att pyssla med upplåsning med iPhone 2 också!

Men ja, intressanta månader, minst sagt!

Ursprungligen av henkebarn:

Frågan är om ni kommer (behöva) att pyssla med upplåsning med iPhone 2 också!

Men ja, intressanta månader, minst sagt!

Tyvärr tror jag (läs hoppas) att inbitna Appleanhängare föredrar en laglig telefon

Finns ju andra saker att pyssla med, t.ex. att göra trevliga svenska program till iPhonen.

Ursprungligen av mackeswissman:

Tyvärr tror jag (läs hoppas) att inbitna Appleanhängare föredrar en laglig telefon

Alla "inbitna" Appleanhängare jag känner har haft en iPhone i minst ett halvår redan

Ursprungligen av Björnström:

Alla "inbitna" Appleanhängare jag känner har haft en iPhone i minst ett halvår redan

Precis. Frågan är bara hur det kommer bli om Telias avtal är exklusivt - dvs om det kommer fortsättas att låsas upp för användande utav andra operatörer eller om man kommer behöva jailbreaka. Men, vi får helt enkelt se.

Bevaka tråden