Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

För många medlemmar på 99mac?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick detta mail precis just nu:

er sida suger
omöjligt att alla Loggord jag prövar är upptagna!!!!!!!!!!!!!!!!

För alltid ajö!

Hur svarar man på detta?

Börja med att kolla så att det inte var något tekniskt fel som gjorde att loginnamnverfieringen buggade på så sätt att den verkligen sa att aliaset var upptaget fast det inte var det. Det är en vanligt fel som programmerare gör, i ett fall där ett "förväntat fel" -- duplicerade namn -- kan uppkomma, så fångas ALLA fel upp och antas vara just det felet. Trots att det kanske är så att databasen är nere, t ex.

det här är UBB - finns inte någon databas...

(märker ni inte att det går fort??)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-18 12:48

Förslagsvis kollar man att det verkligen går att skapa en ny användare.

Sen ignorerar man mailet och inser att man inte kan behaga alla och att det inte heller bör vara ett mål. Behagar man alla behagar man ingen, tycker jag.

  • Oregistrerad
  • 2002-04-18 14:09

Trams!

Jag tycker det finns för lite medlemmar medlemmar här. Hur många procent av medlemsantalet är egentligen aktiva? Inte en stor siffra iaf! Det är dock inte unikt just för 99mac utan gäller alla forum runt nätet.

Den killen måste förresten ha en dålig fantasi på användarnamn. Hur skulle det gå om stackarn ville bli medlem på MacWorld eller MaxFixit med 17000 respektive 175000 registrerade medlemmar? Han skulle aldrig kunna komma på ett nick, kraken. Nej, ta inte åt dig av enstaka konstiga personer. Stoppa inte medlemsregistreringen på 99mac. Men det har du väl aldrig tänkt heller?

Ju mer folk från macvärlden här, desto bättre!

man svarar inte.

Man svarar "Återkom när du börjar mellanstadiet!" eller "Vi har ett avancerat filter som filtrerar bort dom som ligger i riskzonen för att skriva ogenomtänkta inlägg utan innehåll med dålig svenska."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-24 20:58
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Jag fick detta mail precis just nu:

er sida suger
omöjligt att alla Loggord jag prövar är upptagna!!!!!!!!!!!!!!!!

För alltid ajö!

Hur svarar man på detta?

Man frågar sig om det är en sådan stor förlust...

Skicka ett mail o fråga efter hans adress, sen åker du dit o tatuerar en stor 99mac-logga på hans röv.

Så här svarar man: "Tack för dina åsikter, vi är tacksamma för alla åsikter som kan göra 99mac.com ett bättre community"

Det retar gallfeber på folk

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2002-04-25 10:22

Man svarar:

Hej.
Det stavs "adjö".

[ 25 April 2002, 10:23: Meddelandet ändrat av: spacemanspiff ]

Jag råkade ut för samma sak ett tiotal gånger men gav inte upp. Skit i dom som ger upp helt enkelt. Möjligen fixa om det är buggar i nån programvara.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-04-25 19:12

Kan man inte bygga en loginnamnsgenerator som Lunar har? Den spottar ju ur sig saker som Myspysgoskrampojken och andra braigheter. Macifierat kunde det ju bli något i stil med MacEBra, JobsÄlskarJa, 1337Mac osv..

En Smurfalizer .. bra ide..
Frågan är om det ska vara Nord- eller Sydsmurfsdialekt.

Man svarar - "Var god och sug skit genom en slang, när du är klar kan du gå och dö. Tack på förhand!"

:rolleyes:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: spacemanspiff:
Man svarar:

Hej.
Det stavs "adjö".

Du menar:

Det stavas adjö va?

1
Bevaka tråden