Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En bild säger mer än tusen ord!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är ett fint gammalt uttryck - och det gäller fortfarande. Lägg till bilder i dina inlägg - det är enkelt och kraftfullt.

Några saker att tänka på när du använder bilder:

- Helst upp till 640x480, aldrig någonsin över 800x600 punkters storlek.

- Tänk dig att 99mac är ett mysigt café, och dina bilder är som affischer som hänger på väggarna. Tänk på din omgivning...

För er som inte har någonstans att spara era bilder där ute i "cyberrymden" så har jag skapat en plats på vår server.

Du ansluter via en vanlig FTP klient:

ftp.speedmania.se
user: member
pass: 99mac

För att nå bilderna i dina länkningar så blir URL:en följande:

http://99mac.com/pics/member/xxxxxx.jpg

OBS! Detta är under prov - vi loggar all användning av kontot. Spara inte bilder på vår server som sedan används till annat än 99mac.com. (vi ser referrals i loggen)

[ 16 April 2002, 22:59: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

Fortfarande tomt i "member" mappen...

Testa att skriva ett inlägg vardera i ´Allmänt´ och ´Livsstil´!

Bild var det ja!

Ok, här kommer en då! Ett läckert åk som jag gärna skulle lägga vantarna på (Mustang SVT Cobra R).
Men ååhh vad gör jag, en hel snusdosa på golvet, jag ska aldrig mer gå upp vid den här tiden...

Här fanns förut en för stor bild, för er som inte hann se det.

[ 18 April 2002, 16:04: Meddelandet ändrat av: McQueen[G4] ]

Den här diggar jag.

Säger allt...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: McQueen[G4]:
Ok, här kommer en då! Ett läckert åk som jag gärna skulle lägga vantarna på (Mustang SVT Cobra R).
Men ååhh vad gör jag, en hel snusdosa på golvet, jag ska aldrig mer gå upp vid den här tiden...

Grattis, du lyckades ju direkt bryta mot regeln Martin skrev:

Helst upp till 640x480, aldrig någonsin över 800x600 punkters storlek.

[ 18 April 2002, 11:11: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

Jo tack jag såg det först när jag nu kom hem
Måste ha lagt upp fel bild (det var ju tidigt och allt.

Tack för att du håller ordning på oss Adrian B

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-18 16:46

Festligt. När Apple arbetade med gränssnittet till den första Macen kom man fram till att ett ord säger mer än tusen bilder. Det är bland annat därför vi har orden File, Edit och View (Arkiv, Redigera, Visa) på skärmen än idag.

[ 19 April 2002, 00:20: Meddelandet ändrat av: scooterbabe ]

Stämmer det att Vespan sliter ned sina däck på högersidan, då denna scootertyp vid körning rakt fram lutas en aning för att kompensera att motorn sitter på vänstersidan?

Hur gör du när du byter växelwire och höljet är trasigt?

Var finns reservdäcket, har sett att Vespor ofta har det bakom "skölden" där du har ett låsbart förvaringsfack?

Först och främst, detta är inte min scooter, min ser ut ungefär likadan fast en årsmodell tidigare och lite fräckare motor

Ang hjulet kan det nog stämma, motorn sitter ju till höger och jag kan inte tänka mig annat än att det skulle vara så; mitt hjul är blankslitet så det går inte avgöra.

Går vajerhöljet av har man problem, Vespan är ju formpressad.

Mitt reservhjul sitter under kåpan på vänster sida, så det fungerar ju som motvikt...

Var kan man köpa beg. vespor?

Det är inte lätt att svara på... Dels kan du köpa via entusiaster, som vet att ta betalt, alternativet är att hitta en som står i en ladugård/garage och samlar damm, renoveringsobjekt, och hoppas på ett bra pris i förhållande till skick...

Min är en super sport, 1967, 180cc. Går som f-n, toppat uppemot 110-120 på motorvägen mellan lund - malmö

Svenska scooterklubben har annonsplank, fast de är inte billiga...

Här finns ex en cool lambretta för 12 papp - inte utan att man är lite sugen, lambrettorna börjar bli svåra...

Hmmm, kanske dags för en ny tråd under "Livsstil"....

1
Bevaka tråden