Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det man inte kan säga med tio meningar...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

...är det verkligen värt att säga - på ett internetforum vill säga!

Några punkter att tänka på när du använder ett internetforum som 99mac.com:

- Tänk efter före, skriv genomtänkt

- Försök att undvika kommentarer som "jag med" eller "inte jag". Om du ska svara - motivera och/eller utveckla ditt svar.

- Det du inte kan säga med tio meningar är nog inte värt att säga. Räkna med att väldigt få läser det du skriver....

Lite tips. Kommentera hejvilt!

Inga sura miner? inga kommentarer?

  • Medlem
  • 2002-04-18 13:30

Jag förstår inte... Det man inte lyckas få fram med så få meningar som tio är inte värt att sägas??? Så vi ska fatta oss kort för att inte belasta servern?

Jag misstänker kortslutning i min hjärna eller syftningsfel i ditt inlägg...

[ 18 April 2002, 13:32: Meddelandet ändrat av: Gobo ]

Visst menar Martin tvärtom?

Jag tolkar det som så att det som inte är genomtänkt och strukturerat skrivet eller för långt och innehållslöst, uppfattas som ointressant och läses därför inte.

Oj då, hur ska detta tolkas...

1/ Nu nöjer sig inte Martin med att tala om vad Macägarna får skriva, nu vill han också diskutera om de tillåtna texterna är läsvärda och till råga på allt bestämma längden på desamma.

Som en direkt följd av detta ovan, och som en liten finkänslig antydan, är "inläggsrutan" som jag skriver i nu starkt reducerad i storlek.

2/ Martin kastar ut lite spridda kommentarer för att han vill att forumskribenterna ska vakna lite och ge honom mycket feedback. I sin iver att utveckla 99mac kan Martin kosta på sig en lätt provokation.

Martin, har du funderat vidare över vad du talade med mig och Balooba om på MacPressens forum?

Martins punkter inte så dumma.

Självklart skriver man hur många och långa meningar man själv önskar, men jag tror att fler läser det man skriver om inlägget är kort och går rakt på sak. Framför allt när det gäller att få en lösning på ett problem.

Som en direkt följd av detta ovan, och som en liten finkänslig antydan, är "inläggsrutan" som jag skriver i nu starkt reducerad i storlek.

Vi uppdaterade forumet till ny version (tidigare 6.0.0 nu är det 6.2.1.2) och då skrevs "template" filerna över och ersattes med dom filer som följer med forumet.

Jag fixar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-18 18:42

Öh, tja... det är klart att vi alla skall försöka skriva så konstruktivt som möjligt. Ibland är det lätt att vara kortfattad - ibland måste man lägga ut texten för att bli begriplig. I stort sätt så "sköter" vi väl oss ganska bra här på 99mac...undantagen är ovanligt få. Visst förekommer det väl svammel (har väl själv bidragit någon gång), men det hör väl också till om det skall pågå någon slags diskussion...

Det stora mervärdet är ju kunskapsutbytet som ständigt pågår och som man, förhoppningsvis, själv är en del av.

Nu nöjer sig inte Martin med att tala om vad Macägarna får skriva, nu vill han också diskutera om de tillåtna texterna är läsvärda och till råga på allt bestämma längden på desamma.

Allt jag säger att vissa skriver inlägg på 50-60 rader och åtminstonde jag orkar inte läsa så långa inlägg.

Inga förbud eller sånt.

1
Bevaka tråden