Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inloggade besökare...

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-04-16 18:14

Kul att ni lagt till vilka som är inloggade i startsidan... Känns välkomnande att "se" dem man växlar tankar & ideér med. Toppen!
Mvh Jonaz

kul att du gillar det! Det känns mer som en community nu faktiskt - det kommer mera...

Men kan man inte lägga dem längst ner på sidan? Det är ju otroligt störande att behöva skrolla förbi en halvsida namn för att komma till forumen.

Kanske bara jag som har detta problem.

Instämmer att det är en trevlig ny grej med lista över inloggade. Och att den ligger högst upp stör inte, snarare är det så att det känns rätt att först kolla lite vilket folk som är inne, och sen gå vidare till alla forum.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-04-20 12:00

Håller med Mattias...

Även jag gillar att se vilka som är här men jag tycker att det är knepigt att läsa en lång textsträng. Jag hade hellre sett att det hade legat till höger och namnen sorterade uppifrån och ned... men det är jag kanske ensamen om. Sitter iof med en TiBook och har då mer utrymme än många andra. Skulle det vara omöjligt med en separat frame för just detta och till höger samt då inkludera ett refresh på enbart den framen ? Man ser då när folk kommer och går.

Bra idé med att man kan se vilka som är inloggade. Men som Olle påpekar blir det bara en enda lång textrad "där uppe". Kolla på forumet på www.nordicaudi.com (man måste registrera sig dock) för att se hur de har löst det. En separat sida med alla som är online.

Tycker nordicaudiforumet är värt att kolla en gång extra på. Ett av de bättre forumen jag sett ...

/hegge

[ 20 April 2002, 13:15: Meddelandet ändrat av: Henrik Andersson ]

I denna version av UBB så kan man välja att ha listan överst eller underst...(jag har testat att lägga den längst ner, och då glömmer man bort att den finns!)

Det är ju en jättebra funktion, och man kanske skulle låta listen med bara antal besökare ligga kvar som länk för att komma till vilka som är inloggade, ungefär som statistiken på forumen.

Bara en tanke.

Håller med om att det är lite krångligt att läsa en enda lång textremsa. Fast man kan ju stänga av det i sin profil.

  • Medlem
  • 2002-04-21 15:34

Jag tycker att det är bra, men hade stört mindre ifall den hade varit i mindre typgrad. Stort som vanlig brödtext hade räckt bra.

Kolla på Macprat, där har de ju löst det jättebra. Snyggt, enkelt och överskådligt.

Nu ligger "inloggade besökare" längst ner...vi testar ett par dagar...

[ 02 Maj 2002, 18:12: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

En kort liten fråga bara Martin. Hur många loggar någonsin ut från 99:an? Jag är alltid inloggad när jag kommer till sidan igen. Är man inloggad under tiden man är borta eller inte? Det blir lite som frågan om lampan lyser i kylskåpet när dörren är stängd. Om nu lampan lyser, i det här fallet, så är ju informationen om vilka som är inloggade ganska onödig. Men det är kanske därför man får gissa att lampan är släckt. Nåväl, någon har väl svaret?
/Ola

Funktionen som visar "inloggade besökare" visar dom som BESÖKT sidan under senaste 60 minuterna - inte som som har inloggningen sparad i cookien (vilket alla har).

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Nu ligger "inloggade besökare" längst ner...vi testar ett par dagar...

Varför flyttades den upp igen? Jag hann aldrig uppleva detta. Blev det inte bra där nere, eller vad?

Som det är nu fylls övre halva browserfönstret med en tårta (ser väldigt god ut förresten) på ena sidan och ett tomrum på andra. Nedre halvan är fyllt med tio rader namn i storlek 16 (eller nåt). Så mycket utrymme för så lite?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2002-05-09 23:52
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: apu:
Jag tycker att det är bra, men hade stört mindre ifall den hade varit i mindre typgrad. Stort som vanlig brödtext hade räckt bra.

Håller med, mindre typsnitt på de inloggade skulle sitta fint.

1
Bevaka tråden