Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Chat?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har för mig att det har talats om det förut. Men är en chat intressant eller är det bara negativt? :rolleyes:

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-07-25 02:39

Ja och nej...Själv sitter jag nästan ständigt uppkopplad och går så ofta som möjligt in här och kollar ifall mina inlägg erhållit svar och en chat skulle på flera vis vara både kul och leda till omedelbar hjälp när sådan behövs, men risken med en chat är också att det bara snackas en massa skit. Ett försök hade kanske varit på sin plats.

Det finns ju faktiskt chatscripts med möjligheten att sätta upp olika avdelningar.

Dessa avdelningar kunde isåfall vara länkade via nuvarande avdelningar i forumet.

Vi har testat att köra IRC kvällar här på 99mac (sök på IRC i "allmänt" forumet) och det fungerade fint faktiskt.

Jag ska titta på möjligheten att köra igång igen med irc.99mac.com!

Vilket var trevligt ibland. Framför allt då Apple håller presskonferens eller Steve Jobs står på scen.

Christian

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christian Åhs:
Vilket var trevligt ibland. Framför allt då Apple håller presskonferens eller Steve Jobs står på scen.

Det tycker jag var en klok synpunkt. Öppna en chat vid stora Event av den typen. Inte annars är min åsikt.

Vid min tid på iMacsidan så gjorde vi ett unikt försök som misslyckades till viss del.
Vi hade två frames. Övre frame:n så visades keynoten via Quicktimepluginen, och i den undre så var chatten. Fräckt, men vi strulade till det på servern

Kommer ihåg det! Jag var online när er server kraschade...

Det finns ett bra sätt att integrera chat på 99mac.com:

- Vi installerar en IRC tjänst på irc.99mac.com

- Vi lägger till en liten chat-ruta långt upp på forumet som visar hur många (och vilka) som är inloggade på chat:en

- Vi lägger till en javabaserad IRC klient på sidan så att man kan chat:a direkt ifrån 99mac.com

- Den som hellre vill använda mIRC eller annan klient kan naturligtvis göra det.

Nu ska jag bara försöka hitta en gratis IRC server...

:rolleyes:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Det finns ett bra sätt att integrera chat på 99mac.com:

- Vi installerar en IRC tjänst på irc.99mac.com

- Vi lägger till en liten chat-ruta långt upp på forumet som visar hur många (och vilka) som är inloggade på chat:en

- Vi lägger till en javabaserad IRC klient på sidan så att man kan chat:a direkt ifrån 99mac.com

- Den som hellre vill använda mIRC eller annan klient kan naturligtvis göra det.

Nu ska jag bara försöka hitta en gratis IRC server...

:rolleyes:

Har du hittat någon bra java-IRC-klient som klara åäö från Mac och det stämmer när man kollar med tex IRCle?

1
Bevaka tråden