Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iMac är konstig med spel

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett lite problem med min iMac. Jag köpte den nyligen från Applestore. Allt är bra utom, när jag kör spel. Jag lyckades få igång Baldur's Gate 2, men lite då och då ändras skärmen till den där standardbakgrundsbilden --blå--(som man ser första gången man loggar in på datorn), och spelet avslutas, och man är tillbaka i finder --utan något felmeddelande, ingenting.

Strax efter detta ringde jag apple support, och de sa att det troligen är programvaran som är gammal och inte så uppdaterad för den nya processorn. jaja, tänkte jag, that's it.. Men idag så körde jag en intelmacversion av need for speed underground, och samma sak händer, spelet bara avslutas.

Jag har alltså en iMac med 2.4 ghz intel core 2 duo, 1 GB förinstallerat apple-minne + 1 GB kingston-minne, original-HD 320 GB...

Något annat som är konstigt är att även fast den är inställd på att inte gå ner i vila, verkar det som den gör det iaf. Om jag lämnar den på, på kvällen, innan jag går o lägger mig, så är den i vila när jag stiger upp på morgonen. Har det något med detta att göra?

Jag körde även en demo av AOE III och det var riktigt skumt med den; text på knappar i menyer och så var helt överdimensionerat, så att man knappt kunde se vad som stod.. Först var det de vanliga krascharna, men sedan gick inte spelet igång alls och stannade i något sorts läge, där en blå bakgrund dyker upp på skärmen. Då provade jag att sätta bildskärmen i vila genom att trycka på power-knappen, och sedan väcka den från vila igen, och vips är man tillbaka i finder igen... Skumt!

  • Oregistrerad
  • 2007-09-19 23:53

Låter som windowserver kraschar.

Kanske fel på minnet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-20 05:59
Ursprungligen av Simon Templar:

Kanske fel på minnet?

Precis, testa att ta ut en sticka i taget!

Vänligen, Ylan

1
Bevaka tråden