Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac långsammare?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tycker att 99mac på sistone har blivit långsammare. Ibland stannar sidan att ladda och man får ta reload flera gånger för att få fram nånting.
Okej, nu växer ju 99mac så det knakar så det kanske beror på ökat antal användare.
Bara en reflektion....

Du har helt rätt - det finns tillfällen då servern har för mycket att göra.

Egentligen ligger felet hos PERL som är det program som hanterar CGI anropen. Servern klarar att leverera väldigt mycket statiska HTML-sidor utan några problem, men PERL hanterar ett begränsat antal samtidiga anrop har vi märkt.

Samtidigt så hostar jag allt fler forum på denna server vilket naturligtvis gör att alla delar på kraften.

Imorgon är jag tillbaka i Stockholm igen och om jag är ambitiös så hinner jag installera 99mac på vår nya 2.4GHz server på fredag. Då ska det f*n gå fort!

Tycker att detta har blivit allt mer irriterande. Kanske dax att ta ut en liten medlemsavgift så att 99mac får en egen server utan att belastas av andra forum?

Hmm...undrar hur många som egentligen är beredda att betala något överhuvudtaget? Inte många är jag rädd för.

Imorgon åker jag tillbaka till Stockholm och försöker fixa igång den nya servern - håll ut!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Hmm...undrar hur många som egentligen är beredda att betala något överhuvudtaget? Inte många är jag rädd för.

Tja, jag är det men jag vet att det inte är ett populistiskt svar bland många andra

Om det blir nödvändigt förstår jag om ett visst litet bidrag från oss kan komma på tal.
Jag är inte helt oäven inför det.

Så bra som det här forumet är känns det som en liten vink från oss som tack för arbetet du lägger ned här (samt de andra moderatorerna)

Gambit

Familjerabatt?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Hmm...undrar hur många som egentligen är beredda att betala något överhuvudtaget? Inte många är jag rädd för.

Många som säger "självklart, jag betalar", men sen när smällen kommer så tappar man mer än hälften av dom som lovat samt att man inte får några nya användare heller.

Så fort man ska ha in pengar på en site så får man helt plötsligt för sig att den ska bli självdrivande, och det blir dom sällan och man lägger ner. Ingen bra ide att blanda in pengar på det sättet.

Jag tror mer på "vill du ge en slant till 99Mac, sätt in en 100 här..." men inget tvång om det ska funka.

Fast jag tror att Martin inte enbart tänker på att vara snäll mot alla användare som är aktiva i alla forum, utan att han räknar in ett visst marknadsföringsvärde som det har att driva en stor site, vilket i sin tur kan generera en del pengar. Även om det kanske inte är i samma klass som den tid man lägger ner.

Nu fungerar det mycket bättre här på 99Mac sedan den senaste ändringen utav servern så är farten vad det borde ha varit från början...*L* Men bättre lite sent än inte alls. Bra jobbat Martin!

Angående medlemsavgift så kan man se på www.dvdforum.nu , de har en särskild klubb som betalande medlemmar får vara med i. Betyder utlottningar av dvd-filmer och en stjärna under sitt nickname. Storleken få avgiften är valfri.

1
Bevaka tråden