Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft på Mac-tråden

Tråden skapades och har fått 1074 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej!
Jag tycker det skulle vara roligt om vi kunde samla WoW-gamers som finns på 99.mac och diskutera olika WoW frågor. Delar med oss av olika tips på inställningar omkring port-forwardingi Airport Express, Grafik-kort, "Talent builds", svåra Instances, Items och annat skoj.
Min karaktär heter Elfsberg (efter Claes på TV) och finns på Aerie Peak. Level 70 Affli-speccad Warlock.

Fyll gärna på med namn och server..så kanske vi kan köra lite ihop. Vore kul tycker jag.

Om denna typ av diskussion inte funkar här på 99 utan blir alltför mycket fokuserad på WoW och mindre på Mac, så skall den kanske inte finnas just här. Feel free att ta bort den

Dels finns gillet Cult of Mac på Emeriss. Det är en PvP-server. De gillet startades härifrån hur det mår numera har jag ingen aning om.

Själv spelar jag en undead rouge på Scarshield Legion (RPPvP).
lvl 70 combat dagger specc.
Jag heter Christopher Mordoor. Är medlem i Theatre of Cruelty.

Jag har inte gjort några som helt förändringar på min trådlösa basstation, en netgear. Jag kör standrad inställningarna i WoW eller de som ges när det installeras. Jag spelar på min MBP 2,33 med 2 Gb RAM.
Allt fungerar perfekt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-09-19 14:50

Jag spelar på Shadowsong, lirar en NE druid (70, balance, men ska gå över till feral) och en human warlock (57, snart 70, demonology / affliction).

Kör på en MBP 2.2 15".
Hade ju trott att spelet skulle flyta bättre, men det kanske är för att jag bara har 2GB ram i den.

Ok, har testat att spela på en ibook 1.2GHz o märkt att spelet flyter på bättre under leoperd än tiger! grafikbuggar än så länge så drivrutinerna behöver fixas men det verkar lovande. Men min mainrig för spel är så klart PC o lirar på ibooken när jag är på resa.

  • Oregistrerad
  • 2008-11-09 15:44
Ursprungligen av Code Red:

Ok, har testat att spela på en ibook 1.2GHz o märkt att spelet flyter på bättre under leoperd än tiger! grafikbuggar än så länge så drivrutinerna behöver fixas men det verkar lovande. Men min mainrig för spel är så klart PC o lirar på ibooken när jag är på resa.

Vad har du för specs på din ibook och har du jämfört hur mycket fps du får i respektive OS?

Har också en iBook 1.2 därför undrar jag.

Min är dock uppgraderad med:

1.25Gb Ram
80GB 5400rpm hd
Superdrive

Ursprungligen av Elajtenworld:

Vad har du för specs på din ibook och har du jämfört hur mycket fps du får i respektive OS?

Har också en iBook 1.2 därför undrar jag.

Min är dock uppgraderad med:

1.25Gb Ram
80GB 5400rpm hd
Superdrive

Kommer inte ihåg men uppgraderade till Leopard i den vevan jag skrev meddelandet. Har samma specc men 768mb ram. Det var spelbart men inte mer utan rekomenderar en bättre spellösning.

  • Oregistrerad
  • 2008-11-10 11:28
Ursprungligen av Code Red:

Kommer inte ihåg men uppgraderade till Leopard i den vevan jag skrev meddelandet. Har samma specc men 768mb ram. Det var spelbart men inte mer utan rekomenderar en bättre spellösning.

Ok. Jag har mer minne nu och snabbare hårddisk, än vadjag hade förra gången jag testade Wow på min iBook. Men fortfarande Tiger. Ska se hur mycket Fps jag får ut nu. Förra gången var det faktiskt väldigt spelbart fram till dess att man kom till Orgrimmar. Då sjönk Fps ner till 10-15fps. Annars har jag för mig att jag fick ut en 30-40 fps annars.

Borde ju vara något högre nu med snabbare disk och max ramminne.
Det är ju ändå bara för att man ska kunna spela "on-the-go".

Annars har jag ju min Intel iMac 20" med 2.16Ghz C2D och 4Gb ram och RX1600 128mb. Den borde ju kunna maxa alla inställningar med goda resultat.

Har en NE 70 rogue. Combatdaggers. Switcha häromdagen från fist. Raidar väl "hardcore" på casual nivå. Är i Black Temple och Hyjal och härjar. Med i helsvensk guild.

Kör på Macbook PRO, 256meg-kortet, allt på max typ förutom full glowing effects. Har dock cappat min FPS vid 30 för över det får jag sånt där...hack lr vad man ska säga. Pågår samtal mellan blizzard och apple men tror det inte händer nått inom närmsta framtiden. Men inga problem alls vid raider, aoe lr nått. Rikigt nöjd med prestandan.

Vilka add-ons kör ni?

Själv använder jag:
Auctioneer och Koordinates

Har lite svårt att få dem att funka 100%-igt på min MacBook Pro

problem? hmmm...aldrig haft några problem med addons. enda "problemet" är väl om filerna är packade i *.exe eller om man glömmer kopiera rätt mapp till addons vilka problem har du?

jag kör för många addons. flippa ut igår och ladda hem nån comp med massa addons. satt i 1.5h och mecka så jag skulle fatta allt. haha!

addons jag tycker är viktiga dock är auctioneer, deadly boss mods, omen, swstats, scrollin g combat text och titan panel. ska försöka kirra ett screenshot på mitt IU ;P

mitt UI just nu. funkar perfa =D

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-09-20 15:30

Jag lirar en 70 Gnome Female Warlock på Zenedar. Spelet flyter på dugligt på min MacBook på lägsta grafiken, även fast det är på lägsta ser det relativt bra ut faktiskt.
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Zenedar&n=Trullee

Är alla hemska Alliance? Fy tvale! Horde! Horde Horde!
Eller som det enda gillenamn jag skrattat åt... Hård.
Svenskt gille på SCL.

Willheaven vilken server är du på?

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Är alla hemska Alliance? Fy tvale! Horde! Horde Horde!
Eller som det enda gillenamn jag skrattat åt... Hård.
Svenskt gille på SCL.

Willheaven vilken server är du på?

kör loss på Twilight's Hammer

Får de Hård!!

Undead Warlock. Undeads har för övrigt den skönaste dancen. Finns en grymt rolig film på youtube där de visar originaldansen bredvid en wow gubbe. Synken är grym. Orc's dans är, som ni alla säkert vet, MC Hammers klassiska 80-tals moves. Där han har sultanbyxor.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-09-21 18:45

Zenedar ska det vara:D

  • Oregistrerad
  • 2007-09-22 05:58

Mattias Hedman: Hur är det att spela på en RPPvP-server? Eftersom du är rogue så utgår jag från att du springer omkring i STV och gankar lågnivåspelare, men eftersom det är en rollspelsserver, måste du säga något i stil med "Sylvanas will be pleased, you filthy gnome" innan du dödar någon? Har aldrig förstått mig på rollspelare om jag ska vara ärlig.

willhaven1980: nästan 38 000 HK, rädar BT och Hyjal och tycker du är casual? Hur mycket tid tar det i anspråk? Själv är jag nöjd med att rensa Karazhan. (Fury warrior + deathwish + recklessness + trinkets = underbart vid Shade of Aran.)

Bra addons är titan, gatherer, auctioneer, deadly boss mods, ct mailmod, alphamap, trackmenu (måste för hunters), och framförallt KTM.

Ursprungligen av Doktor G:

Mattias Hedman: Hur är det att spela på en RPPvP-server? Eftersom du är rogue så utgår jag från att du springer omkring i STV och gankar lågnivåspelare, men eftersom det är en rollspelsserver, måste du säga något i stil med "Sylvanas will be pleased, you filthy gnome" innan du dödar någon? Har aldrig förstått mig på rollspelare om jag ska vara ärlig.

Hur det är att spela? Hmmm vad ska jag säga?
Från de gillen som spelar tillsammans (både horde och alliance) som faktiskt RP:ar så är det väldigt roligt.
Det är ändå krig mellan horde och alliance men det är i vårt gille strikt förbjudet att ganka eller corpsecampa någon. När jag dödat någon är den död och jag kan inte döda den igen, såvida den inte attackerar mig.
Vi befinner oss väldigt ofta i områden där allt för låga lvlar inte befinner sig.

Som rogue gankar jag aldrig någonsin. Däremot är jag second in command för The Black Hand. Ett del av flera gillen av rogues som utför olika uppdrag.
Nu senast smyga oss på en ut ett alliance gille och döda henne.
Det skedde i Duskwood och vi fick inte bli upptäcka på vägen dit.

Det är tidskrävande med RP, bra mycket mer än hardcore pvp skulle jag tro.
Det kan bli ändlösa diskussioner om småsaker.
Sedan tycker jag det verkar som om medelåldern på spelararna är betyligt högre än på andra servrar. De jag spelar med oftast är alla över 30.

Vi har till och med en regel att ingen får vara under 21 i vårt gille.

Och Sylvavas är jag inte trogen, Uthrus/Althras är min ledare, glömt vad han heter, han som har sitt gravkapell i västra plaugelands.
Jag härstammar inte från någon männsika jag är skapad som den jag är och ljuset är vår vän efter som det skapar skuggor.

  • Oregistrerad
  • 2007-09-23 04:35
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Hur det är att spela? Hmmm vad ska jag säga?
Från de gillen som spelar tillsammans (både horde och alliance) som faktiskt RP:ar så är det väldigt roligt.
Det är ändå krig mellan horde och alliance men det är i vårt gille strikt förbjudet att ganka eller corpsecampa någon. När jag dödat någon är den död och jag kan inte döda den igen, såvida den inte attackerar mig.
Vi befinner oss väldigt ofta i områden där allt för låga lvlar inte befinner sig.

Som rogue gankar jag aldrig någonsin. Däremot är jag second in command för The Black Hand. Ett del av flera gillen av rogues som utför olika uppdrag.
Nu senast smyga oss på en ut ett alliance gille och döda henne.
Det skedde i Duskwood och vi fick inte bli upptäcka på vägen dit.

Det var alltså uppgjort att just den skulle dödas? Var det andra alliance som spanade efter er? Eller tänkte ni "äh, vi drar till Duskwood och dödar någon"?

Det kunde nog ärligt vara kul om folk arrangerade något liknande på min server.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Det är tidskrävande med RP, bra mycket mer än hardcore pvp skulle jag tro.
Det kan bli ändlösa diskussioner om småsaker.
Sedan tycker jag det verkar som om medelåldern på spelararna är betyligt högre än på andra servrar. De jag spelar med oftast är alla över 30.

Vi har till och med en regel att ingen får vara under 21 i vårt gille.

Måste ni vara in character hela tiden? Blir folk fly förbannade om någon snackar om vad som händer i verkligheten? Och framförallt, hur sjutton förklarar en rollspelare det faktum att han har dödat en boss 10 gånger tidigare? Selektiv amnesi?

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Och Sylvavas är jag inte trogen, Uthrus/Althras är min ledare, glömt vad han heter, han som har sitt gravkapell i västra plaugelands.
Jag härstammar inte från någon männsika jag är skapad som den jag är och ljuset är vår vän efter som det skapar skuggor.

Uther the Lightbringer menar du. Och jag tycker fortfarande rollspel är lite väl knäppt.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-23 19:35
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Hur det är att spela? Hmmm vad ska jag säga?
Från de gillen som spelar tillsammans (både horde och alliance) som faktiskt RP:ar så är det väldigt roligt.
Det är ändå krig mellan horde och alliance men det är i vårt gille strikt förbjudet att ganka eller corpsecampa någon. När jag dödat någon är den död och jag kan inte döda den igen, såvida den inte attackerar mig.
Vi befinner oss väldigt ofta i områden där allt för låga lvlar inte befinner sig.

Som rogue gankar jag aldrig någonsin. Däremot är jag second in command för The Black Hand. Ett del av flera gillen av rogues som utför olika uppdrag.
Nu senast smyga oss på en ut ett alliance gille och döda henne.
Det skedde i Duskwood och vi fick inte bli upptäcka på vägen dit.

Det är tidskrävande med RP, bra mycket mer än hardcore pvp skulle jag tro.
Det kan bli ändlösa diskussioner om småsaker.
Sedan tycker jag det verkar som om medelåldern på spelararna är betyligt högre än på andra servrar. De jag spelar med oftast är alla över 30.

Vi har till och med en regel att ingen får vara under 21 i vårt gille.

Verkar ju vara ett trevligt guild, tar ni in nytt folk?

  • Oregistrerad
  • 2007-09-22 06:03

Jag är förresten lite kluven till PvP-servrar. Visst, ibland känner jag att det kunde vara kul att döda folk, men blotta tanken att levla en alt när en lvl ?? kommer och dödar en på en sekund lockar mig inte. Eller till exempel att grinda primals vid ele plateau (som är hemskt tråkigt och tidskrävande som det är) att någon idiot kommer och dödar en skulle inte göra saken bättre.

Kör på en Imac intel först varianten, flyter på bra...Raidar med Violent Noise på Defias Brotherhood (RPPvP)

Undead Lock. Wisma om ni vill kolla in min armory

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-09-22 17:26

Är det någon som testat WoW i Windows på sin intel-mac?
Jag läste någonstans att det kan bli 50% bättre prestanda.
Lite nyfiken på om det stämmer.

Ursprungligen av Json_81:

Är det någon som testat WoW i Windows på sin intel-mac?
Jag läste någonstans att det kan bli 50% bättre prestanda.
Lite nyfiken på om det stämmer.

Det är säkert bättre prestanda i windows. Har senaste iMacen och jag kunde inte bry mig mindre. Det blev tyvärr noterbart lägre fps med iMac 1.1 update (/golfclap, Apple, som fixar sämre grafikdrivrutiner...) men förhoppningsvis fixas detta snart. Inte så att jag lider av fps som aldrig är under 30 ändå. Däremot är det såååååå underbart att lira WoW i Mac OS X. Det går alltid att "gå ur" spelet. I windows kunde jag t.ex. inte alt-tabba när det var laddningsskärmar. Det känns vansinnigt rappt och jag kan ha igång hur mycket program som helst i bakgrunden utan att det påverkar. Älskar också hur vissa program kan visas "över" WoW, t.ex. om jag får nytt chatmeddelande i iChat/Adium eller Growl-notifications.

Jag startade förresten tillsammans med några andra härifrån The Cult of Mac när WoW släpptes men lirar inte så mycket längre, och då mest som en Blood Elf Warlock på Nagrand (PvE).

Ciryon

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-09-22 20:44

Kom på en grej till.
Slöar det ner att man klonar skärmen?
Jag kör ju klonad bild till min projektor.
Kan man få den som primär skärm?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-09-26 11:30
Ursprungligen av Json_81:

Kom på en grej till.
Slöar det ner att man klonar skärmen?
Jag kör ju klonad bild till min projektor.
Kan man få den som primär skärm?

Kan svara på min egen fråga.
Spelet flyter mycket bättre om man inte klonar bilden.

Annars kan jag bara rekommendera att spela med två skärmar. Har en liten 17" vid sidan av macen, där jag har ventrilon, adium, wowhead och sånt junk. Spelandet blir bra mycket roligare tycker jag

Har annars mina gubbar på Hakkar (än så länge, irriterande server med nästan uteslutande italienare som inte talar engelska). Har nu flyttat min präst till Jaedenar för pvp:andet, Misery-battlegruppen är större och trevligare.

Ursprungligen av Paschulke:

Annars kan jag bara rekommendera att spela med två skärmar. Har en liten 17" vid sidan av macen, där jag har ventrilon, adium, wowhead och sånt junk. Spelandet blir bra mycket roligare tycker jag

Har annars mina gubbar på Hakkar (än så länge, irriterande server med nästan uteslutande italienare som inte talar engelska). Har nu flyttat min präst till Jaedenar för pvp:andet, Misery-battlegruppen är större och trevligare.

Vad är wowhead?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-23 15:28

Springer runt på Silvermoon-servern med en odöd eldmagiker. Använder en 1.67 GHz PowerBook som funkar dugligt med allt nerställt.
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Silvermoon&n=Bladarg

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-23 16:15

Har kört stenhårt på Silvermoon, har bla en lvl 70 human warlock & några runt 60 och fler därunder..
Har dock tröttnat lite på alltihopa, när man väl kommer upp till 70 så känns det inte riktigt som det finns något mer att göra. Raids blir man trött på efter ett tag.

Bevaka tråden