Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Back to School eller vänta på ev. Uppdatering och Leopard

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska man slå till på back to school erbjudandet som är nu och köpa en macbook och få en Ipod med rabatt?

Eller ska man vänta till Leopard kommer och en ev. Uppdatering?

Älskar verkligen att inte veta om jag väntar på något som kommer att komma eller inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-17 19:25

Frågan är ju om Back-to-school erbjudandet kommer att gälla ända till slutet av oktober när Leopard förväntas komma.
Jag skulle slå till nu om du är i behov av en dator. En uppgradering till Leopard blir inte så dyr med studentrabatt.

Det gäller enligt hemsidan till den 30:e Oktober. Och jag vet inte men kan inte Leopard lika väl komma då som i början av oktober?

Sedan så är detta kanske en "utförsäljning" för en väntad uppgradering av macbooken? att få ut så mycket som möjligt med pengar ur produkten. Men vad vet jag.

Ursprungligen av alindvall:

Sedan så är detta kanske en "utförsäljning" för en väntad uppgradering av macbooken? att få ut så mycket som möjligt med pengar ur produkten. Men vad vet jag.

"Back-to-school" gäller alla Mac och alla iPod så jag tror inte att det handlar om en utförsäljning. Mycket är precis uppdaterat och det är väl mer eller mindre tradition att Apple brukar bjuda på en "Back-to-school" när terminerna börjar.

Ursprungligen av johan_fbg:

"Back-to-school" gäller alla Mac och alla iPod så jag tror inte att det handlar om en utförsäljning. Mycket är precis uppdaterat och det är väl mer eller mindre tradition att Apple brukar bjuda på en "Back-to-school" när terminerna börjar.

Det är sant, så det kanske är bäst att köpa datorn så snabbt som möjligt och sedan fixa leopard i efterhand? För i slutet av oktober känns ju ganska maffigt.

Det är ju dock Paris expo den 25:e september och chansen finns ju att en uppgradering eller något mer angående Leopard kommer fram då, väntar iaf tills efter då måste vänta på sista utbetalningen ändå!

VILL HA DATORN NU! väntan gör mig galen

Jag var in på Macoteket och frågade när Leopard skulle komma ut och dom sa att programmet skulle finnas ute i butiken i oktober och att det dröjer ytterliggare en månad innan Leopard finns i datorerna som säljs.

Någon som vet om det stämmer? Isåfall får man vänta till slutet av november för att få en datorn med Leopard.

Ursprungligen av Gargoule:

Jag var in på Macoteket och frågade när Leopard skulle komma ut och dom sa att programmet skulle finnas ute i butiken i oktober och att det dröjer ytterliggare en månad innan Leopard finns i datorerna som säljs.

Någon som vet om det stämmer? Isåfall får man vänta till slutet av november för att få en datorn med Leopard.

Ingen vet om det stämmer. Apple har sagt att Leopard ska släppas i oktober. Och så länge de inte har angett något exakt datum, så är det bara gissningar som gäller.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ingen vet om det stämmer. Apple har sagt att Leopard ska släppas i oktober. Och så länge de inte har angett något exakt datum, så är det bara gissningar som gäller.

Ok, men stämmer det att det dröjer ytterliggare en månad innan Leopard finns i datorerna?

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-09-17 21:56

njae tror knappast de kommer uppgradera den igen va? Känns som de hyffsat nyligen uppdaterat datorerna redan. Vad kan det kosta att fixa en upgrade till (är student) leopard nyligen köpt macbook pro.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-17 22:10

De har sagt oktober och detta innebär på Apple-språk med största sannolikhet slutet av oktober. Vi närmar oss raskt början av oktober och än har ingen Golden Master av Leopard synts till, men när den väl kommer så har vi minst två veckor för tryck och paketering. Ställ in dig på sista veckan i oktober så kommer det inte bli allt för fel.
Apple har heller inga utförsäljningar eftersom produkterna byggs först när beställningen har lagts.

Nej, de brukar säga "and it's shipped TODAY" osv...
När de presenterar det så kommer det komma i samma veva, är min personliga gissning iallafall.
men som Jesper sa, ingen vet säkert.

Brukar inte apple ge gratis uppdatering till de som køpt en dator i samma veva som nytt os slæpps?

Næ. Det brukar de inte gøra.
Då får man køpa en uppgradering...

Ursprungligen av RockyMontana:

Næ. Det brukar de inte gøra.
Då får man køpa en uppgradering...

Jo? Köper man efter att leveransdatum meddelats får man en uppgradering för frakt och hanteringskostnad på någon hundring.

  • Medlem
  • Krokom
  • 2007-09-25 20:54

slå till nu, aldrig fel tid att köpa mac. uppgradera dig sen till leopard...(ev barn-sjukdomar kanske är fixade då).

1
Bevaka tråden