Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpressens forum likt 99mac

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har faktiskt aldrig sett att MacPressen har ett forum liknande detta. Väldigt lika indelning i ämnen. Vem var först, MacPressen eller 99mac.

Jag kommer dock att vara 99mac trogen, här får man ju svar på allt.

Macpressen.se har precis uppdaterat sitt forum tror jag. Förr var det tre eller fyra kategorier. Nu är det fräschare, snabbare och bättre kategoriserat.

Jag håller mig till 99mac.com nu när så många har hittat hit. Sen hänger jag på Macworld.se och diskuterar deras artiklar med andra som gillar tidningen.

Det var ett tag sedan jag var på deras forum och kikade, men då såg det annorlunda ut. Verkar ha gjort en ansiktslyftning. På den tiden var det oftast också bara 4 - 5 inloggade. Vet inte hur det är idag?

Vad är det för fel att hålla ögonen på båda dessa forum samt en del andra. Macägarna gör klokt i att dra nytta av den lilla del av nätet som "tilldelats" oss.

Jag har här och var kunnat skönja en viss agitation mot och för det ena eller det andra. Kanske en aning av pojkårens hemliga klubb, "vi håller ihop mot dom".

Ingen tror väl att Macvärlden skulle gynnas av det där. Om vi sitter i samma båt bör vi ro lite åt samma håll.

MacWorld har säkert med viss rätt fått en del kritik, den har jag inte varit oberörd inför, jag har funderat själv, därför tycker jag att det var välgörande att bläddra igenom det nummer som kom idag.

Där hittade jag en hel del intressant läsning för några lediga påsktimmar.

Citat:

Skapades ursprungligen av: ackiboa:
Vad är det för fel att hålla ögonen på båda dessa forum samt en del andra.

Det är inget fel men jag tycker det är lite tjatigt att vara på flera forum som har samma innehåll. Jag har inte den tiden. Därför har jag valt att husera här på 99mac.com.

Jag tycker det är roligt att Macpressen.se har ett forum. Jag väntar på att Macworld.se ska slå upp portarna för sitt. Men har jag ont om tid så är 99mac.com min favorit.

Dom har ju fan koppat hela konceptet, samma forum..
Audio / Video, Mac OS X, Classic etc

Visst kanske är svårt o ha andra forum men när även namnen är dom samma o .. ja ja vet inte vad..

Citat:

Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Dom har ju fan koppat hela konceptet, samma forum..
Audio / Video, Mac OS X, Classic etc

Visst kanske är svårt o ha andra forum men när även namnen är dom samma o .. ja ja vet inte vad..

Om du tycker att konceptet är "koppat" så är ju det den finaste formen av erkännande för 99mac

Citat:

Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Dom har ju fan koppat hela konceptet, samma forum..
Audio / Video, Mac OS X, Classic etc

Visst kanske är svårt o ha andra forum men när även namnen är dom samma o .. ja ja vet inte vad..

Om du tycker att konceptet är "koppat" så är ju det den finaste formen av erkännande för 99mac

Det har du faktiskt rätt i! Kul!

Har ni tänkt på att vi bygger upp en sjukligt stor kunskapsbank här på 99mac.com. Sök på nästan vilket ämne som helst så har du svar på tal! Inte dumt!

  • Oregistrerad
  • 2002-04-11 19:19

Har just hittat till 99mac och det må jag då säga att jag är väldigt imponerad av kunskapsnivån och hjälpsamheten. Upplägget är pedagogiskt och begåvat. Hit kommer jag att återvända med täta mellan rum

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-12 00:55

99mac.com är bäst, men jag tror jag ska titta till hur det går med kollegerna på macnytt.com också. Macworld ledsnade jag på för länge sedan och Macpressen har jag aldrig brytt mig om.

Citat:

Har ni tänkt på att vi bygger upp en sjukligt stor kunskapsbank här på 99mac.com. Sök på nästan vilket ämne som helst så har du svar på tal! Inte dumt!

Håller med, men jag tycker att det är jobbigt att behöva välja vilket forum jag ska söka i. Vissa ämnen kan ju passa i flera. Eller är det jag som missat funktionen "Sök i hela 99mac"?

Hela diskussionen med MacPressen vs 99mac sjönk ju nu när dom är borta...

... så nu väntar vi med spänning på "nya" MacWorld, så MacWorld vs. 99mac kan ta vid där MacPressen vs 99mac slutade.

Hoppas bara att MacWorld plockar bort detta med att man måste vara prenumrant för att kunna komma in till vad dom skriver. Här känner jag en sorts familje tillhörighet, tvekar över att så kan bli fallet på en ny MacWorld.

  • Oregistrerad
  • 2002-04-13 12:43
Citat:

Skapades ursprungligen av: Olle Jonsson:
Här känner jag en sorts familje tillhörighet, tvekar över att så kan bli fallet på en ny MacWorld.

Freak-familjen IDG, med ikonen Bill Gatez? Vad trevliga stunder vi kommer att ha...

PS: För att läsa detta meddelande måste du varta inloggad samt prenumerant av tredje generationen. (Gäller endast vid ojämn vecka) Dina inlägg kommer att granskas, samt förvanskas och kortas ner.Osaklighet och ytlighet premieras. Udda icke insatta skribenter med noll pejl rekomenderas. Sedermera översätts alltihopa, kortas ner och debiteras.

Som extra bonus så ingår en språkpolis med udda ideer, OBS utan extra kostnad!!!

1
Bevaka tråden