Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips till er som har MB/P i knät

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-09-18 13:45

Efter jag köpte min MBP märkte jag att det blev rätt varmt att ha den i knät så jag kollade runt på internet lite efter kylare. Dom flesta liknade mest ställe och inget man vill ja i knä t. Efter lite letande hitta jag en slags mata från thermaltake ( dok fanns den bara ute i USA) men jag hade tur och hittade en liknande produkt http://www.coolstuff.se/p711/laptopCooler.html?highlight=laptop
Båda dessa mattor har en material som fryser vid 28 grader ( så det är i fast form i rums temp ) och när du sen placerar din laptop på den så går värme energin från ytan under din laptop åt till att värma upp kylplatan som den står på. Det tar ca 5 timmar för mattan att vara helt "urladdad" sen tar det ca 3 timmar för den att frysa igen ( det är dok i rums temp och i frysen går det mycket fortare )
Det jag gillar mest med den är att den är passive och tar bort nästan all värme från mitt knä även om den är helt urladdad. den passar perfekt till 15" MBP men går bra till 17" med fast då täcker den inte helt under ytan.
Platan känns nästan gjord för MBP 15" för om det hade varit en annan laptop hade nog det suttit en fläkt undertill men det gör det ju inte på MBP vilket gör den perfekt.

Jag fick tips om LapTopCooler för några år sedan, som Dabus, numera Misco, sålde* och jag köpte den och är nöjd med hur den fungerar. Har två stycken här hemma faktiskt.

* = verkar inte finnas kvar hos Misco längre.

Den tillverkas i alla fall av Climator och säljs av ComfortCooling.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-09-18 17:18
Ursprungligen av Adrian B:

Jag fick tips om LapTopCooler för några år sedan, som Dabus, numera Misco, sålde* och jag köpte den och är nöjd med hur den fungerar. Har två stycken här hemma faktiskt.

* = verkar inte finnas kvar hos Misco längre.

Jag har också 2st hemma, med Dabus loggan på så de är säkert över 2 år gamla. Funkar hur bra som helst. Kanske dags att skaffa nya, vet ej om de blir sämre med tiden.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-18 16:08

Nej, ComfortCooling krävde att Misco (fd. Dabus) skulle ha ett högre utpris än vad dom själva ansåg sig vilja sätta. Då hade Misco inget annat val än att sluta med försäljningen av produkten. Jag tror att det handlade om lite drygt 20% högre pris.

Ursprungligen av frazze:

Nej, ComfortCooling krävde att Misco (fd. Dabus) skulle ha ett högre utpris än vad dom själva ansåg sig vilja sätta. Då hade Misco inget annat val än att sluta med försäljningen av produkten. Jag tror att det handlade om lite drygt 20% högre pris.

Aha, där ser man. Vad synd/dåligt.

  • Medlem
  • 2007-09-18 16:48

Dom har dubblat priset och gjort den något smalare. Den är inte anpassad för en widescreenlaptop.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-09-18 17:05

15" MBP 35,7 x 24,3 cm
Kylplatan: 32 x 26 cm
Jag tycker iaf att den e helt perfek för en 15" widescreen

  • Medlem
  • 2007-09-18 17:26

Den gamla plattan (Misco) är 33 x 27. Mellan fötterna på MBP är det 33,5 x 22. Jag vill inte ha "fötterna" utanför plattan för då värms den upp mycket snabbare.

(På Powerbook 15" Alu är det 32,5 x 22 mellan fötterna så där passar den gamla lite bättre).

1
Bevaka tråden