Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic och MacBook

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har just beställt en MacBook (2,16Ghz och 2Gb Ram). Hur funkar det med logic? Är det någon som har något liknande som jobbar aktivt i Logic, spelar in och gör större produktioner? Hur mycket pallar MacBook:en med?

/Rob

Jag har hört att den ska vara kanon till Logic.

Min två (eller tre? Jag orkar inte räkna) år gamla ibook orkar med en hel del i Logic Express, så du kommer nog inte bli missnöjd!

Jag har kört lite med en polare som har logic på hans MB CD 2ghz 1gb.
Ej xpress. Det gick jättebra, laggade inte något. vi arrade ett hiphopbeat med layrade samplingar och 2-3 st vst eftekter och några/någon compressorer. Inget stort arr men ändå.
Vi kopplade in en extern skärm också. Enda grejen är att grafikkortet inte är det hetaste tror jag.
Att allt liksom inte flyter på riktigt när man drar fönster osv.

Jag tror det är mig axelwaad syftar på

Jag har en 2 GHz Macbook med nyss uppgraderat 2Gb Ram.

Har inte kört jättestora arr, men har aldrig råkat ut för något hackande eller klagande tror jag, eller jo, bara av den där skiten som ingen förstår något av, typ: "MIDI och Audio kan ej synka".

Jag tror även att jag många gånger underskattar min MB. Jag är lite snål av mig, så därför har jag aldrig vågat mig på att slänga på jättemassa pluggar o instrument. Är rädd för att gränsen ska gå alldeles för tidigt :"> så därför vågar jag inte se var den går.

Men skriv gärna hur det gått för dig! Är det Logic Pro 7 förresten? Det är vad jag kör hur som helst.

/ Micke

Ursprungligen av Regenholz:

Jag har en 2 GHz Macbook med nyss uppgraderat 2Gb Ram.

Har inte kört jättestora arr, men har aldrig råkat ut för något hackande eller klagande tror jag, eller jo, bara av den där skiten som ingen förstår något av, typ: "MIDI och Audio kan ej synka".

/ Micke

Har samma dator, RAM och Presonus Firebox, men det hackar som faan när jag kör Addictive Drums. Mer än ett slag/sek och allt börja hacka + samma felmeddelande du nämner.

Vilka inställningar är optimalt i Logic för att det ska funka så bra som möjligt?

jag har precis samma dator, m xpress och addictive (har en firebox på jobbet, dock aldrig provat med macbooken) inga som heslt problem, jo förresten: ibland behöver den liksom ladda in innan den kan köra igång.

Men efter ett hack så drar den igång och då kan inget stoppa den. (om jag inte vill)

Ursprungligen av Ruskprick:

jag har precis samma dator, m xpress och addictive (har en firebox på jobbet, dock aldrig provat med macbooken) inga som heslt problem, jo förresten: ibland behöver den liksom ladda in innan den kan köra igång.

Men efter ett hack så drar den igång och då kan inget stoppa den. (om jag inte vill)

Vilka inställningar har du i Audio i Logics Preferences? Vad är optimalt - anyone?

Ursprungligen av ettepostkonto:

Vilka inställningar har du i Audio i Logics Preferences? Vad är optimalt - anyone?

ahh såg ditt svar för sent, sorry, jag har precis ryckt ur 7:an och stoppat in 8:an (äntligen pro woohoo) och den har jag inte ändrat några inställningar på alls, funkar skitbra.

kanske ot: förutom att en del samplingar inte kan hittas (tydligen en bug, sett fler m samma problem på apples forum)

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-18 12:20
Ursprungligen av nordelectro:

Hej!

Jag har just beställt en MacBook (2,16Ghz och 2Gb Ram). Hur funkar det med logic? Är det någon som har något liknande som jobbar aktivt i Logic, spelar in och gör större produktioner? Hur mycket pallar MacBook:en med?

/Rob

Har precis samma konfiguration. Själv fick jag Logic Studio 8 igår, så jag kan inte säga att jag gjort alltför mycket testande, men det finns ett par (i mina ögon) stora demo projekt man får med, och dessa samt lite eget jag gjorde igår kväll funkar perfekt!

1
Bevaka tråden